20e editie van Top Oss Cup op ons sportpark

27 maart 2018 0:00

Toernooicommissie

Paaszaterdag en paaszondag gaat de 20e editie van het internationaal jeugdtoernooi om de TOP Oss Cup weer van start. Zo’n 170 teams uit diverse Europese landen zijn dan weer actief op de sportcomplexen van Prinses Irene, Ruwaard, Cito en SV Top. In samenwerking met Euro- Sportring nemen deze 4 verenigingen de organisatie van het toernooi voor hun rekening. Op ons sportpark zijn 55 teams actief die gezamenlijk 174 (!!) wedstrijden spelen in deze twee dagen.

Het is dit jaar voor de eerste keer dat het toernooi met Pasen wordt gehouden. De vorige 19 (!) edities vonden plaats op de twee dagen na Hemelvaart. Deze keer zullen er voor het eerst meisjes aan het toernooi deelnemen in de categorieën MO-17, MO-15 en MO-13. De jongens spelen in de categorieën JO-9 t/m JO-19. Vanaf het prille begin, alleen de eerste twee edities niet, is Prinses Irene mede organisator.

Vrijdagavond arriveren de buitenlandse teams die worden ondergebracht op slaapplaatsen in de regio. Het toernooi wordt geopend met een vlaggenparade tijdens de rust van de wedstrijd FC Oss tegen Telstar. De deelnemers kunnen deze wedstrijd tegen een gereduceerd tarief bijwonen.

De poulewedstrijden beginnen iedere dag zo rond de klok van 9, het toernooi eindigt op Paaszondag rond de klok van 17.00 uur. Op ons eigen sportpark zullen de JO11-1, JO13-1, JO13-2 (komen uit in JO12-categorie) en JO-19-1. De andere teams spelen dus bij de andere verenigingen ( JO9-1 bij Cito, JO15-1 en JO17-1 bij Ruwaard).

Het programma is te vinden op de website van de TOPOSSCUP

Bron: Beeld: Euro-sportring

Top Oss Cup 2018