Zondag 'oefenwedstrijd' korfbalsters

23 februari 2018 12:00

Korfbal 1

De korfbalsters spelen zondag de laatste wedstrijd van de competitie. Swift, de ploeg uit het Limburgs Velden, komt op bezoek. Er staat voor beide ploegen zondag niets meer op het spel. Prinses Irene kan niet meer van de 7e plek af. Swift doet niet meer mee om de prijzen. Zij staan gelijk met Spes, beide teams hebben 9 punten en bezetten samen de 5e plaats. Om 12.00 uur zal scheidsrechter J. De Leeuw het startsein geven van de wedstrijd.

Aan de bovenkant van de Topklasse is het nog wel spannend. DDW en Rosolo gaan aanstaande zondag uitvechten wie de nummer 1 positie krijgt in de reguliere competitie. Met respectievelijk 23 en 22 punten kan daar nog van alles gebeuren. Ook de Korfrakkers maakt nog kans op een nummer 2 positie met 21 punten. Be Quick is de vierde ploeg die zeker kruisfinales mag gaan spelen voor het landskampioenschap. Wie tegen wie uitkomt in deze kruisfinales zal zondag worden vastgesteld.

Bij Prinses Irene wordt vooral vooruitgekeken naar komende weken. De competitiewedstrijd aanstaande zondag kan dan ook als een soort oefenwedstrijd gezien worden. Over twee weken staan de play off wedstrijden gepland waaruit zal blijken of Prinses Irene volgend seizoen ook mag uitkomen in de hoogste klasse van het Dameskorfbal. Het zou een prestatie zijn als dit behaald wordt, met alle tegenslagen die de korfbalsters hebben gekend de afgelopen jaren.

Swift is een van de betere ploegen in de TOPklasse. Zij staan te laag op de ranglijst ten opzichte van de kwaliteiten waarover het team beschikt. Twee keer eerder speelde Prinses Irene dit seizoen tegen Swift, beide keren werd het een ruime overwinning voor de meiden uit Velden. Prinses Irene kan zondag de wedstrijd gebruiken om scherp te worden en om nog wat tactische dingen uit te proberen. Als Prinses Irene met passie speelt en de hele wedstrijd strijdlustig blijft, is er vanalles mogelijk aanstaande zondag.

Programma Topklasse
12.00 uur Prinses Irene - Swift