Herman bedankt Prinses Irene

2 mei 2024 0:00

H. van der Wijst

Beste Prinses Irene familie,
De dag voor Koningsdag werd ik verrast door een bezoekje van de burgemeester, vergezeld door familie en enkele Prinses Irene leden. Ik werd onderscheiden met de versierselen van een Lid in de orde van Oranje-Nassau voor mijn jarenlange inzet bij o.a. Prinses Irene en scheidsrechtersvereniging COVS Oss-Uden. Vooraf was er wat verwarring in de buurt omdat buurtgenoot Bart van de Linden ook dezelfde onderscheiding kreeg. Bij Prinses Irene reden om ons diezelfde avond een receptie aan te bieden.

Ik wil via deze weg mijn dank uitspreken richting Prinses Irene en ook COVS Oss-Uden dat zij deze voordracht hebben ondersteund. Ik voel me echt gewaardeerd en was die ochtend geëmotioneerd. Maar zeker ook die avond tijdens de receptie door de grote opkomst van natuurlijk familieleden, vrienden, enkele (oud)scheidsrechters en de vele Prinses Irene leden. Samen met de mooie woorden van onze voorzitter René van de Ven voelde ik me zeer gewaardeerd. Door alle kaartjes, bloemen, drankjes en andere cadeaus en de foto’s en filmpjes geniet ik hier samen met mijn vrouw Thea nog steeds van na.

Hoe anders had het kunnen zijn, zoals René ook zei in zijn toespraak, toen ik een maand geleden een hartinfarct kreeg tijdens de werkzaamheden hier op het sportpark. Dat maakt het allemaal nog specialer. Maar ik ben weer helemaal hersteld gelukkig. Mijn dank dan ook aan mijn ‘Engelbewaarder' Wilma Pittens en mijn onderhoudsploeg collega’s voor hun snelle en juiste handelen.

En als laatste Prinses Irene leden bedankt, voor jullie aanwezigheid op de receptie, maar zeker ook voor jullie geduld tijdens de vele vergaderingen en dan met name de rondvragen waar ik altijd wel een puntje had 😉.

koniklijke onderscheiding