Hoe ziet de promotie-degradatie regeling 1e elftal eruit?

30 april 2024 0:15

Webmaster

In februari legden we al eens uit hoe de promotie- degradatie eruit ziet voor ons 1e elftal. Voor het 2e seizoen op rij is er een versterkte degradatie ingevoerd. Vanaf volgend seizoen gaat het weer op de manier zoals in de afgelopen seizoenen.
Hieronder nogmaals de regeling.

Nacompetitie 1e klasse – 2e klassen zondag (overal enkele wedstrijden)
In de 1e ronde komen alleen de laagste geklasseerde periodekampioenen van de 2e klassen in actie. De winnaar van deze wedstrijd plaatst zich voor de 2e ronde waarin ook de overige deelnemers aan deze nacompetitie zullen aansluiten.

1e ronde – zondag 2 juni 2024

• a) Laagste PK 2F – Laagste PK 2E

2e ronde - zondag 9 juni 2024

• b) Hoogste PK 2E – winnaar A
  • c) Nr. 9 1F – 1 na hoogste PK 2F
  • d) Hoogste PK 2F – 1 na hoogste PK 2E
  • e) Nr. 10 1F – Nr. 11 1F

Finales – 16 juni 2024 (neutraal terrein)
Winnaar B – Winnaar C
Winnaar D – Winnaar E

De winnaars van de finales plaatsen zich voor de 1e klasse, 2024/’25. De verliezers van de 1e en 2e ronde alsook de finales plaatsen zich voor de 2e klasse, 2024/’25.

2e klasse E, F en G

• De kampioenen promoveren naar de 1e klasse.
  • De periodekampioenen spelen samen met de herkansers van de 1e klasse volgens een vastgesteld schema een nacompetitie voor twee plaatsen in de 1e klasse. Voor het speelplan zie de uitwerking bij de 1e klasse.
  • De nummers 9, 10 en 11 van de 2e klasse E en de nummers 10, 11 en 12 van de 2e klasse F spelen samen met de periodekampioenen van de 3e klassen A t/m D volgens een vastgesteld schema een nacompetitie voor twee plaatsen in de 2e klasse.
  • De nummers 12 en 13 van de 2e klasse E en nummers 13 en 14 van 2e klasse F degraderen naar de 3e klasse.

Nacompetitie 2e klasse – 3e klasse zondag (overal enkele wedstrijden)
In de eerste ronde komen alleen de laagste geklasseerde periodekampioenen van de 3e klassen A t/m D in actie. De winnaars van deze wedstrijden plaatsen zich voor de 2e ronde waarin ook de andere deelnemers aan deze nacompetitie instromen.

1e ronde – donderdag 30 mei 2024

• a) Laagste PK 3C – Laagste PK 3D
  • b) Laagste PK 3A – Laagste PK 3B
  • 2e ronde – zondag 2 juni 2024
  • c) Hoogste PK 3A – Winnaar A
  • d) Nr. 9 2E – 1 na hoogste PK 3D
  • e) Hoogste PK 3B – 1 na hoogste PK 3A
  • f) Nr 10 2F – 1 na hoogste PK 3B
  • g) Hoogste PK 3C – Winnaar B
  • h) Nr 10 2E – Nr 11 2 F
  • i) Hoogste PK 3D – 1 na hoogste PK 3 C
  • j) Nr 11 2E – Nr 12 2F

3e ronde – zondag 9 juni 2024 *

• k) Winnaar C – Winnaar D l)
  • l) Winnaar E – Winnaar F
  • m) Winnaar G – Winnaar H
  • n) Winnaar I – Winnaar J

Finales – 16 juni 2024 (neutraal terrein)

• Winnaar K – Winnaar L
  • Winnaar M – Winnaar N

*Voor de wedstrijden geldt dat het thuisrecht uitgaat naar de hoogst geklasseerde periodekampioen, gevolgd door de hoogste en daarna de één na hoogste en laagste herkanser, gevolgd door de één na hoogst en daarna laagst geklasseerde periodekampioen. Dit kan dus inhouden dat het hierboven aangegeven schema “gedraaid” wordt.

De winnaars van de finales plaatsen zich voor de 2e klasse, 2024/’25. De verliezers van de 1e, 2e en 3e ronde, alsook de finales, plaatsen zich voor de 3e klasse, 2024/’25.

Wil je het artikel van februari met het hoe en waarom van deze versterkte degradatie , klik dan

Bron: KNVB

promotie-degradatie