Brabant Open geslaagd door goede organisatie

3 april 2024 0:00

Webmaster - Foto's: Marleen Langenhuizen

Het is elk jaar weer een hele klus voor de organisatie van het internationaal jeugdtoernooi ‘”Brabant Open” een dergelijk evenement te organiseren bij onze vereniging. Pasen viel dit jaar vroeg, het is altijd hopen dat het weer dan redelijk is. Dat betekent droog en liefst ook een lekker temperatuurtje met liefst flink wat zon.
Droog bleef het tot op een bui na op paaszondag zo rond de klok van drie. Na de laatste finalewedstrijd zo rond half 6 gingen de hemelsluizen wel echt open. Dat betekende dat de prijsuitreiking binnen plaats vond. Maar dat was niet erg. Het zonnetje liet zich beide dagen maar heel even zien. Op een paar kleine incidenten na verliepen de dagen rimpelloos.

De organisatie onder voorzitterschap van Frans Ruijs verdient een groot compliment. Ze hadden het voetballende gedeelte prima geregeld, met scheidsrechters, wedstrijdindelingen, verdelen kleedlokalen, speaker, foto-shoots en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ook rond de velden waren vrijwilligers in de weer, om te zorgen dat het er netjes bleef uitzien. En dan spreken we nog niet over de opbouw, al op vrijdagmorgen, en de afbouw na het toernooi. Natuurlijk  ook een verdiend complimnet aan de mensen die in en rond de kantine hebben gewerkt deze 2 dagen. Er waren er verschillenden die beide dagen al heel vroeg aanwezig waren en op zondagavond de kantine weer afsloten.

Naast dat zo’n toernooi veel voetbalplezier oplevert is het natuurlijk een evenement dat, gezien de inzet van zo veel vrijwilligers, ook financieel wat moet opleveren voor de vereniging. Wij denken dat ook dit jaar dat uiteindelijk tot tevreden gezichten zal leiden.
Nogmaals een groot compliment aan iedereen die een dergelijk toernooi mogelijk maakt door zijn of haar inzet. Volgend jaar hoop de organisatie weer op jullie te kunnen rekenen!

Brabant Open 2024