Uitleg bestuur over stoppen verkiezing sportman/ sportvrouw

30 december 2023 23:45

Webmaster - Bestuur

Enkele dagen geleden stond er een reactie op deze website vanwege het stoppen met de verkiezing van sportman/sportvrouw. Een traditie die vanaf het begin van deze eeuw werd ingezet. Vooral de motivatie en de communicatie daarover ontbrak. Vanuit het bestuur komt nu uitleg en reactie van een en ander.

We hadden een heel mooie traditie in de vorm van de verkiezing sportvrouw/sportman. Deze werd gekozen uit de voetballer, voetbalster of korfbalster van het jaar. De afgelopen jaren waren hier gedenkwaardige sporters aan gekoppeld. Achtereenvolgens hebben we in deze periode de Melanie van der Pas Award, Amandus Ikanubun Awarden en de Linda van Venrooij Award uitgereikt. Sporters waarvan we veel te vroeg afscheid hebben moeten nemen en die vanwege hun talent en gedrevenheid nog steeds een voorbeeld voor ons zijn. Vorig jaar werd voor het laatst de Linda van Venrooij Award uitgereikt waarna besloten is deze mooie traditie te evalueren.

In overleg met de aanvoerders van de eerste teams hebben we er voor gekozen de verkiezing te beperken tot voetballer, voetbalster en korfbalster van het jaar. Hier is de voorkeur naar uitgegaan omdat de verschillende disciplines moeilijk vergelijkbaar zijn maar vooral omdat de drie winnaars evenveel recht hebben om in het zonnetje te worden gezet.

Volgens de betrokkenen komt het zijn van een omni-vereniging hierdoor nog meer tot zijn recht. Uiteindelijk gaat het vooral om een goede waardering naar de sporters, die een onderscheidende sportprestatie hebben neergezet, waarbij voor alle geledingen dezelfde waardering geldt.

Het bestuur.

sportman/sportvrouw verkiezing