Nominaties voetballer van het jaar

31 december 2023 12:45

Webmaster - Illustratie: Janine Kerkhof

Een routinier en twee relatief jong spelers zijn genomineerd voor de titel voetballer van het jaar 2023. Dit jaar gaat het tussen Tim van den Brand, Martijn van den Akker en Guus Reijnders.
In ieder geval krijgen we een spiksplinternieuwe als opvolger van Mathijs Pluk die dat afgelopen jaar werd. Dus ook dit jaar niet iemand die voor een tweede keer deze eer te beurt valt. Voor 2010, werd alleen een sportman of sportvrouw gekozen. Tel je die benoemingen mee, dan zou alleen, de oud doelman van het 1e elftal, Jelle van den Elzen die eer ten beurt vallen.
Tim was ook vorig jaar en al enkele keren eerder genomineerd, maar viel steeds buiten de prijzen.

Tim van den Brand

De aanvoerder van het 1e elftal speelt al vanaf zijn zestiende in het 1e elftal, in maart 2017 speelde hij al zijn 250e wedstrijd. Zonder twijfel behoort hij tot de beste vijf voetballers uit de geschiedenis van onze vereniging. In de ploegen die uitkomen in de huidige 2e klasse hoort hij ook tot de toppers. Er wordt door tegenstanders met bewondering over hem gesproken. Als je spreekt over een aanvoerder die een voorbeeld is voor zijn medespelers, dan is Tim dat. Hij is aanvaller, maar met zijn grote loopvermogen zien we hem in het strafschopgebied van de tegenstander opduiken, om even later in zijn eigen strafschopgebied de tegenaanval onschadelijk te maken. Hij is in al die seizoenen ook vaak de meest scorende aanvaller. Met zijn prachtige voorzetten zorgt hij er ook vaak voor dat zijn medespelers hun doelpuntjes maken. Dan spreken we nog niet over zijn directe vrije trappen waaruit hij regelmatig scoort! Kortom een speler die voetbaltechnische kwaliteiten en mentaliteit aan elkaar koppelt. Mogelijk wordt hij in de nabije toekomst ook de speler die de meeste wedstrijden ooit in het 1elftal speelde.

2023-2024_Pr_Irene_-_Berghem_Sport_06_custom.jpeg

Martijn van den Akker

Martijn speelt al verschillende jaren in de A-selectie. Een aantal seizoenen geleden heeft hij zijn kruisbanden afgescheurd, maar is na een periode van intensief revalideren weer teruggekomen in de A-selectie. De laatste drie seizoenen is hij een vaste waarde voor ons 1e elftal. Martijn is een middenvelder die door zijn, overzicht, passing, inzet en mentaliteit zich steeds verder ontwikkelt. Waar hij in het verleden vooral als verdedigende speler werd gezien, zien we dat hij ook veel aanvallende kwaliteiten heeft. Hij was in de jeugd vaak de beste speler in zijn team, dat was de reden dat hij vervroegd de overstap maakte naar de senioren. Uiteindelijk heeft het dus toch nog een flinke tijd geduurd, mede door de genoemde blessure, dat hij de verwachtingen heeft ingelost. In de jeugd was hij ook vaak de speler die ook 'de patron' was van het elftal. Dat is misschien nog iets wat hij verder kan ontwikkelen in het 1e elftal.

111D6C01-704D-413D-982B-BA38B82F2E7A.jpeg

Guus Reijnders

Guus heeft vanuit de jeugd direct (vervroegd) de overstap gemaakt naar het 1e elftal. In de jeugd was hij een veel scorende aanvallende middenvelder. De, nog steeds, benjamin van het 1e elftal, werd afgelopen seizoenen vooral als spits ingezet. Zoals we weten de moeilijkste positie in een elftal. Hij werd echter ook vaak op de rechtervleugel geposteerd en ook hier zette hij zich voorbeeldig in. Afgelopen en ook dit seizoen was ook hij ook vaak linkerspits en dat vulde hij meer dan voortreffelijk in. Zijn snelheid en sterke fysiek zijn daarbij sterke wapens. Hij zorgt daarbij voor gevaar en pikt ook zijn doelpuntjes mee. Dit seizoen speelde hij daarnaast ook regelmatig. achter de spitsen, dat was dus ooit zijn favoriete positie in de jeugd. Niet vreemd dus dat dat dit hem goed afgaat.  Guus heeft een voortreffelijke mentaliteit, hij geeft zich altijd voor de volle 100%. Daarnaast is hij leergierig. Als hij zich zo blijft ontwikkelen, kunnen we de komenede jaren nog veel plezier aan hem beleven.

Guus_Reijnders.jpeg

Voetballer van het jaar