Quizcompetitie gaat weer starten

26 december 2023 23:15

Webmaster/Quizcommissie - Illustratie: Janine Kerkhof

8 januari 2024 vindt in de kantine weer de aftrap plaats van de traditionele jaarlijkse quizcompetitie.
Zestig jaar geleden in 1964 gestart en een nog steeds niet weg te denken jaarlijkse gebeurtenis binnen onze vereniging. Vanwege corona vond er in 2021 geen quizcompetitie plaats en is het dus nu de 59e (!!) editie. Reken er maar op dat volgend jaar de 60e nog specialer zal worden denken we zo! (redactie)
Met een vijftal nieuwe leden, te weten Joyce van Dinther, Teun Smits, Laurens van der Heijden, Rutger Herckenrath en Sven van de Ven maken we samen met de zittende commissieleden Jos Bongers, Riekie van de Wetering, Diana van Es en Maurice van Hintum een frisse start.

De indeling van de 4 voorronden ziet er als volgt uit:

Team.

Korfbal  MW -2

vr. 23 feb.

Finale

Zowel de voorronden als de finale starten steeds om 20.00 uur.

Dit jaar doen er 19 teams mee, te weten voetbal heren 1 t/m 8, 1 team vrijdagavondvoetbal (heren 10-1 samen met heren 10-2), vrouwen 1 en vrouwen 18+, korfbal 1 t/m 4 en korfbal midweek 1 en 2, 1 team “Vrienden van Prinses Irene” (incl. scheidsrechters en kaderleden) en 1 team met leden van de supportersclub.

Dit seizoen zullen afwisselend theorievragen en spelletjes worden gespeeld met halverwege een pauze, waarin weer loten gekocht kunnen worden met kans op mooie dagprijzen met daarnaast loten voor meerdere schitterende hoofdprijzen, waarvan de trekking plaatsvindt op vrijdag 23 februari.

Dit jaar wordt er in de pauze ook opnieuw een spel gespeeld, waaraan elke deelnemer kan meedoen. De winnaar(s) daarvan worden tijdens de finale op vrijdag 23 februari bekend gemaakt.

We sluiten elke avond af met de “90 seconds vragen”, waarbij in 90 seconden door elk team zoveel mogelijk goede antwoorden moeten worden gegeven.

De winnaar per voorronde gaat door naar de finaleavond op vrijdag 23 februari 2023.

Inzet van de quizcompetitie is nog steeds de Jan de Loyerwisselbokaal en een leuk geldbedrag.

Voor de finaleavond hebben wij voor alle deelnemers nog een verrassingspel in petto met als inzet de Gerard Janssen wisselbokaal.

Op de eerste van de 4 voorronden nemen heren 3,  heren 8, vrijdagavondvoetbal (heren 10-1/10-2),  korfbal 1 en korfbal MW 1het tegen elkaar op, aanvang 20.00 uur.

Naast de deelnemers zijn belangstellenden en supporters natuurlijk eveneens weer van harte welkom.

Quizcompetitie 2023-2024