Mooi nieuw initiatief bij Prinses Irene

15 november 2023 0:00

Webmaster

Maandagavond vond er voor de tweede keer dit seizoen de meisjestraining plaats, georganiseerd voor speelster van binnen en buiten Prinses Irene. Afgelopen seizoen werd er al gestart met de meisjestraining voor voornamelijk de wat oudere (jeugd) speelsters binnen onze vereniging. Sinds dit seizoen is dit uitgebreid naar alle leeftijdsgroepen. De trainingen worden, naar een idee van, en verzorgd door de bevlogen Alex Sangoer, hoofdtrainer van vrouwen 1. Hij wordt ondersteund door verschillende speelsters van vrouwen 1 en andere vrijwilligers.

Vorige maand was de eerste meisjestraining van het seizoen, waar de opkomst zeker niet tegenviel. Liefst 27 meisjes hadden zich aangemeld, die al binnen Prinses Irene voetballen of elders. Of zelfs nog niet onder voetbal zitten en een of andere sport beoefenen.
Maandagavond waren er op nog meer aanmeldingen. Waar bij de eerste training de deelneemsters nog over 2 groepen werden verdeeld, waren het er nu 4 (inclusief keeperstraining).
De meiden zijn enthousiast als ze weer bij elkaar kunnen komen.  Er waren weer veel bekende gezichten van de eerste training, maar ook nieuwe. Een teken dat we op de goede weg zitten, om het meisjes- en vrouwenvoetbal binnen onze vereniging naar een nieuw niveau te brengen.

Prinses Irene is erg blij dat Mieke van der Lee de taak op zich heeft genomen het contact te leggen tussen de trainers en ouders van de speelsters. Ze is goud waard. Enorm enthousiast en ook heel gedreven, dat werkt erg prettig.Ook de steun vanuit de speelstersgroep van vrouwen 1, die op vrijwillige basis mee willen helpen, om de meisjes plezier te laten beleven en tegelijkertijd handvatten probeert mee te geven zich verder te ontwikkelen. Dat is prachtig om te zien.

Maandag stonden 4 keepsters op de lijst en was Tijme Vervoort gevraagd om mee te helpen. Daar hoefde Tijme niet lang over na te denken. Het is hem zelfs zo goed bevallen dat hij dat vaker wil doen. Voormalig 1e elftal speelster Isis van Helmond was  verhinderd, maar zal er de volgende keer wel weer bij zijn om te helpen. Isis nog altijd een graag gezien persoon bij de speelstersgroep van vrouwen 1, en deze trainingen zijn op haar lijf geschreven.

Bij trainingen wordt geprobeerd rekening te houden met de leeftijd en het niveau van de meiden. Meisjes die nieuw zijn worden, zoveel als mogelijk, geplaatst bij speelsters die ze al kennen.  Als ze vaker komen worden ze op niveau ingedeeld.
Elke groep wordt geleid door twee train(st)ers. Zo wordt geprobeerd iedereen voldoende aandacht te geven

Op een speelse manier wordt geprobeerd de meisjes verder te helpen in hun ontwikkeling, plezier staat hoog in het vaandel. Of je nu recreatief of prestatief wilt voetballen, het gaat om het ‘samen gevoel’ binnen de vereniging. Zo wordt geprobeerd, de meisjes die willen voetballen, enthousiast te houden. En de meisjes die nog nooit hebben gevoetbald of een andere sport beoefenen, te laten zien hoe leuk samen voetballen kan zijn.

Hopelijk laten de weersomstandigheden in december het toe dit kalenderjaar nog eenmaal deze meisjestraining te houden.

2023-2024_Meisjesvoetbal_01_custom.jpg

2023-2024_Meisjesvoetbal_02_custom.jpg