Vrouwen in Tilburg op jacht naar eerste 3 punten

26 oktober 2023 15:30

Webmaster

Onze vrouwen maken tot nu toe een teleurstellende start door in competitieverband. Na 4 wedstrijden nog maar 1 puntje is beneden de verwachtingen. Nu hebben we er alle vertrouwen dat coach Alex Sangoer (foto), zijn elftal weer op het goede pad krijgt.
Wat zou het vrouwenvoetbal in Nistelrode zijn zonder hem? Je kan rustig stellen dat hij "mister vrouwenvoetbal" is bij onze verenging en een aanstekelijk enthousiasme daarvoor heeft.

Zondag gaat de reis naar Tilburg, waar de gelijknamige FC om 13.00 uur de opponent is. Die ploeg heeft na 4 wedstrijden 4 punten, dus er lijken mogelijkheden te liggen voor de Nistelrodese vrouwen. Te hopen is dat de geblesseerden zondag weer fit zijn, want dat zijn speelsters die net iets toe kunnen voegen.

Afgelopen dinsdagavond werd geoefend tegen 3e klasser Vorstenbosche Boys. Dit omdat de bekerwedstrijd, zoals eerder gemeld, werd gecanceld. Die wedstrijd werd met 3-2 gewonnen. De jongelingen Sara Theunisz en Sharon Meulendijks scoorden, evenals Lindy Pittens.

Overigens zijn de vrouwen zonder te spelen wel een ronde verder in het bekertoernooi. Daarin zal, in het weekend van 16/17 december, het Nijmeegse Orion de tegenstrever zijn. Die spelen, na een kampioenschap afgelopen seizoen in de 1e klasse D, nu in de Hoofdklasse.