Zaterdag bekerwedstrijd Vrouwen tegen Groningse tegenstander

19 oktober 2023 12:30

Webmaster - Banner: Alex Sangoer

Ons vrouwenelftal speelt zaterdag om 17:00 uur in de knock-out fase van het bekertoernooi tegen het Groningse Oranje-Nassau 2. De Groningse vrouwen, net als Prinses Irene uitkomende in de 1e klasse, moet voor dit potje zaterdag zo’n 450 (!) kilometer reizen. Je zou toch denken dat het bekertoernooi wat langer regionaal georganiseerd kan worden. Pas in de eindfase zou je het dan breder (landelijk) kunnen trekken. Overigens zal meteen na de wedstrijd de KNVB op ons sportpark de loting voor de volgende bekerronde verrichten.

Klik op deze aankondiging banner:

Tot nu toe komen de verwachtingen die we hadden van het 1e vrouwenelftal niet uit. Na een redelijke voorbereiding, werd er in de competitie nog niet gewonnen. De ploeg staat zelfs onderaan nu. Opvallend daarbij is dat het enige punt tot nu toe werd gehaald tegen Beerse Boys, laat die ploeg nu koploper zijn. De enige verliespunten die ze moesten incasseren waren tegen Prinses Irene (0-0). Van Woezik werd vervolgens met 2-1 verloren, terwijl daarvan in het bekertoernooi een paar weken eerder nog werd gewonnen. Ook bij OJC Rosmalen werd met 2-1 verloren. Vijf minuten voor tijd stond het nog 0-1. In de slotfase sloeg het blessurespook toe en eindigde de formatie van coach Sangoer met 9 vrouwen. Jody Schellekens en Jiska Theunissen zijn twee belangrijke pionnen, maar liggen er voorlopig uit. Afgelopen zondag was voormalig hoofdklasser Nooit Gedacht met 0-3 te sterk.

De ploeg zit duidelijk in de hoek waar de klappen vallen meent Sangoer, hij denkt dat zijn elftal veel beter kan. Hij mist wel scorend vermogen, maar hij vertrouwt er op dat de omslag aanstaande is. “ We moete rustig blijven, vertrouwen in elkaar houden en even terug naar de basis”.

Laten we hopen dat zaterdag het begin van een ommekeer is en Prinses Irene de Groningse vrouwen weet uit te schakelen.

KNVB bekertoernooi