Bestuur supportersclub heeft het goed voor elkaar

18 oktober 2023 12:00

Webmaster

Op 9 oktober was er de jaarvergadering van onze supportersclub. Bij aanvang van de vergadering werd 1 minuut stilte in acht genomen voor de overleden leden van de vereniging.

De supportersclub is een vereniging met een actief bestuur en bestaat al meer dan 55 jaar. Het bestuur was volledig aanwezig op de jaarvergadering, dat kon niet gezegd worden van de (maar liefst) ruim 350 leden die de club telt. De opkomst was niet best te noemen.

In ieder geval werd duidelijk dat de club afgelopen seizoen, weer heel wat activiteiten heeft georganiseerd die het nodige geld hebben opgeleverd. Denk hierbij aan het verkopen van loten bij de wedstrijden van het 1e elftal, een paar keer per jaar een bingoavond en natuurlijk niet te vergeten de jeugdlotto. Met name de jeugdkampen worden hierdoor betaalbaar voor onze jeugdleden, maar ook op andere gebieden wordt de verenging financieel ondersteund.
Penningmeester Anja Willems had de financiën keurig op orde, zo werd duidelijk uit het verslag van de kascommissie.

Drie bestuursleden waren aftredend, maar ook herkiesbaar. Secretaris Erna van Tilburg, voorzitter Peter Pittens en lid Marcel Kerkhof werden allemaal herkozen. Naast deze drie leden, maken Geert Bekkers, Wilfred van Doorn, Jolan Martens en de eerdergenoemde Anja Willems deel uit van het bestuur.

Bestuurslid Geert Bekkers, de man die binnen supportsclub zich vooral bezighoudt met de organisatie van de jeugdlotto, sprak wel zijn zorgen uit over de inzet van de jeugdleden bij deze activiteit. Bijna 50% deed gewoon niet mee! Dat is toch wel bijzonder teleurstellend te noemen.
Het grote verschil in deelname per team is ook opvallend. Bij sommige teams doen bijna alle kinderen mee, maar er zijn er ook waar niemand of maar een paar meededen. En dat alles ook nog, terwijl het ook voor de jeugdleden nog een aardig zakcentje kan opleveren. Stimulering vanuit de leiding van de teams werkt duidelijk volgens Geert, maar natuurlijk zijn de ouders daarbij ook belangrijk. Vanuit de vergadering kwamen wat ideeën voor verbetering. Die worden verder bekeken in het bestuur op haalbaarheid.

Na zo’n 45 minuten zat de vergadering er weer op en kregen de bezoekers van de vergadering nog een consumptie aangeboden.

Jaarvergadering supportersclub 2024