Komend seizoen al zaterdag- en zondagclubs bij elkaar in 2e en 3e klasse?

10 oktober 2023 0:00

Amateurvoetbaleindhoven.nl

De KNVB overweegt om komend seizoen al gemende competities in te voeren in de lagere klassen (2e en 3e) van het amateurvoetbal. Dat valt te lezen op de doorgaans goed geïnformeerde website van amateurvoetbaleindhoven.nl.
In de derde en vierde divisie en in de eerste klassen spelen clubs uit het zaterdag- en zondagvoetbal dit seizoen voor het eerst in de historie van het amateurvoetbal al tegen elkaar.

De start van de gemengde competities in de derde en vierde divisie en in de eerste klassen wordt goed ontvangen en de clubs reageren enthousiast. Nu krijgt de KNVB de vraag voorgeschoteld van een aantal clubs in de lagere klassen om dit ook in te voeren.
Dit seizoen is voor het laatst de versterkte degradatieregeling nog van pas en word de voetbalpiramide afgerond. Vanaf het seizoen 2024-2025 tellen de competities in het amateurvoetbal nog 8 eerste klassen, 16 tweede klassen en 32 derde klassen. Daarnaast is er een 2e divisie met zaterdag en zondagclubs, twee 3e divisies ook gemengd en vier 4e divisies ook met zaterdag-en zondagclubs)
Als de vraag groter wordt bij de clubs dan gaat de KNVB de mogelijkheden onderzoeken om gemengde competities ook in lagere klassen eerder in te voeren.
Bron: Amateurvoetbaleindhoven.nl

Knvb nieuws