Keepertrainers zorgen voor hoog niveau

13 september 2023 0:00

Bestuur - foto: A.v. Lokven

Wekelijks krijgen onze keepers van de prestatieve teams in de seniorenafdeling en alle keepers in de jeugdafdeling keeperstrainingen. Dit klinkt logisch en is al jaren in onze vereniging gebruikelijk maar om dit te realiseren heb je vele vrijwilligers nodig. Het werk beperkt zich niet alleen tot een geven van deze trainingen. Deze trainingen dienen goed te worden voorbereid en daarnaast wordt regelmatig de voortgang en ontwikkeling met de keepers en trainers van de betreffende teams besproken.

Gelukkig kan de vereniging over een hecht team van trainers beschikken die dit voor hun rekening neemt.  Dit alles wordt begeleid door Jheroen van Roosmalen (keeperscoördinator senioren) en Patrik van der Heijden (keeperscoördinator jeugd).

Jheroen wordt in de seniorenafdeling hierbij bijgestaan door Remon van Buul. Patrik van der Heijden wordt voor het geven van de keeperstrainingen aan de jeugd bijgestaan door Maikel van de Zanden, Ard van Dijk, Floris Wolsky, Maarten Kerkhof en Cas Bevers. Daarnaast hebben Mathijs Pluk en Stijn van der Doelen (keepers van de A-selectie) aangegeven bereid te zijn, om binnen de jeugdafdeling, te assisteren als dit nodig is.

Samen vormen ze een hecht collectief dat alles in het werk stelt om het niveau van onze keepers te verhogen. Als we naar de kwaliteit van onze keepers in de vereniging kijken, dan kunnen we alleen maar vaststellen dat zij hier heel goed in slagen. De concurrentie tussen de keepers is groot en ook de aanwas van nieuwe keepers is goed.

Met Jheroen en Patrick wordt jaarlijks een overeenkomst gesloten om de gemaakte afspraken vast te leggen. Voor het werk dat zij verrichten wordt ook een beperkte vergoeding afgesproken. Toch kun je niet spreken van een vergoeding want het beperkte budget besteden zij aan het team.

Een team waar we als vereniging erg trots op zijn.

Het bestuur.

p.s. Lijkt het geven van trainingen aan onze keepers jou ook leuk of wil je hier meer over weten neem dan contact op met Jheroen van Roosmalen of Patrik van der Heijden. (Wie kent ze niet?)

Keepertrainers