Vrouwen 1 klaar voor bekerwedstrijden

30 augustus 2023 19:15

Webmasters

De voorbereiding van vrouwen 1 zit er op. Aanstaande zondag start het landelijke knvb bekertoernooi voor vrouwen 1. Dan is Trekvogels vr2 te gast op sportpark De Schellen.
Prinses Irene kan terugkijken op een goede voorbereiding.
Ondanks de eerste wedstrijd tegen Nuenen, die met 7-0 verloren ging zoals eerder aangegeven, was de staf tevreden. Met name de nieuwelingen van buitenaf, maar ook de eigen jeugd, heeft goede dingen laten zien.

Afgelopen zondag werd er met 2-3 gewonnen van Festilent Vrouwen 1. Daar zag de staf verbeterpunten in aanvallend opzicht.
Dinsdagavond was Someren  te gast in Nistelrode. Na een 0-1 ruststand eindigde de wedstrijd in een 2-3 overwinning voor de gasten uit Someren, Suwi Numnuan en Veerle Donkers scoorden voor Prinses Irene. Sangoer: 'Ondanks het verlies, kunnen onze vrouwen met vertrouwen het bekertoernooi in gaan. Het veldspel dinsdagavond zag er prima uit.  Prinses Irene gaf eigenlijk weinig weg, dit zowel in de eerste als in de tweede helft. De gasten waren bijzonder effectief met het benutten van de kansen die zij kregen. Dat in een wedstrijd waar Prinses Irene veel balbezit had, ook voldoende kansen wist te creëren, maar deze helaas onbenut liet'.

Sangoer vervolgt:'In een voorbereiding waar iedereen minuten heeft kunnen maken, en zichzelf heeft kunnen laten zien, is het resultaat van ondergeschikt belang. In deze fase is het vooral ritme opdoen en zaken uitproberen.
Hoe we de wedstrijden zijn aangegaan, de beleving, de doelstellingen die we gesteld hebben richting deze wedstrijden, daarover kunnen we alleen maar tevreden zijn.

Vrouwen 1 heeft een mooie mix van meiden met  ervaring en speelsters met groeipotentie. Als we bekijken hoe we de eerste weken met elkaar om zijn gegaan, en wat de speelsters oppikken van elkaars capaciteiten.  Daarbij elkaar steeds beter weten aan te vullen, dan geeft dat vertrouwen richting de wedstrijden waar je punten moet pakken', zo besluit de optimistische coach.

Bron: Alex Sangoer

vrouwen bekertroernooi