CONTRIBUTIE WORDT NIET VERHOOGD!

30 augustus 2023 0:00

Voorzitter René van de Ven

Het afgelopen seizoen was in financieel opzicht een grote uitdaging. De stijging van de kosten van onder andere de inkoop, huur en vooral de energie hebben veel impact gehad. Het zag er niet zo florissant uit. Toch kunnen we het seizoen 2022/2023 met een klein positief resultaat afsluiten. Dit komt omdat de omzet in de kantine boven de begroting is uitgekomen, de bij de leden in rekening gebrachte éénmalige energietoeslag en omdat we vanuit de gemeente Bernheze een compensatie voor de hogere energiekosten over 2022 hebben ontvangen. De hogere omzet in de kantine is met name een gevolg van het uitstekend verlopen internationaal voetbaltoernooi tijdens de Paasdagen.

Om in de toekomst de energiekosten zoveel mogelijk beheersbaar te houden zijn ongeveer 200 zonnepanelen aangelegd en is het elektra- en gasverbruik met 30% verlaagd. Hierbij dient de kanttekening te worden geplaatst dat de huidige kosten voor een kWh en m3 gas op een veel hoger niveau liggen dan in 2021. Daarnaast is het van essentieel belang dat de huidige salderingsregeling blijft bestaan omdat er geen betaalbare alternatieven voor de opslag van energie voor handen zijn.

De hogere energiekosten in 2023 kunnen we voor een gedeelte opvangen doordat we een beroep hebben gedaan op de TEK-regeling (Tegemoetkoming Energie Kosten). In welke mate we hier een beroep op kunnen doen wordt echter pas in 2024 duidelijk. Ook de gemeente Bernheze heeft aangegeven nog te gaan onderzoeken of en op welke wijze zij de verenigingen nog kunnen helpen.

Ook het komende seizoen stijgen de kosten weer. De stijging van de kosten zou een verhoging van de contributie rechtvaardigen. Toch heeft het bestuur besloten de contributie niet te verhogen. Dit doen we om het beoefenen van het korf- en voetbal voor iedereen betaalbaar te houden.

Dat dit mogelijk is hebben we vooral te danken aan de vele vrijwilligers die in de vereniging actief zijn en de enorme ondersteuning vanuit de sponsoren, leden van de stichting vrienden en leden van de supportersvereniging. Als vereniging mogen we hier erg trots en dankbaar voor zijn want dit maakt het vooral mogelijk om de contributie betaalbaar te houden maar ook te blijven investeren in onze (jeugd)opleidingen en onze accommodatie en voorzieningen op een ongekend hoog niveau te houden.

Dank je wel en laten we er met zijn allen een mooi seizoen van gaan maken.

Het bestuur.

contibutie