Ruime winst 1e elftal In oefenwedstrijd

27 augustus 2023 16:15

Webmaster

In de tweede oefenwedstrijd van het seizoen, won Prinses Irene met 7-1 van Real Lunet. Bij rust stond er al een 4-1 stand op het scorebord. Real Lunet is een tegenstander waar enkele seizoenen geleden nog tegen werd gespeeld in de 2e klasse. Afgelopen seizoen degradeerden ze daaruit en komen dus in het nieuwe seizoen uit in de 3e klasse.
Bij de Nistelrodenaren waren de nieuwelingen Wibe van Rooy en Gijs Toonen aanwezig.
Hoewel de tegenstander bepaald geen hoogvlieger bleek te zijn lieten beide zien dat het echte aanwinsten zijn in de voorhoede. Tom Berendsen en Tim van der Heijden ontbraken bij de wedstrijdselectie.

Na amper 5 minuten stond het al 1-0 na een mooi afstandsschot van Martijn van de Akker. Een paar minuten later werd een dekkingsfout afgestraft; 1-1 (. Anis Tulung). Een mooi pas van Gijs Toonen en dito voorzet van Van Rooij werd binnen getikt door opnieuw Van de Akker, in de 20e minuut was dat. Binnen 5 minuten werd de voorsprong uitgebreid naar 4-1. Uit een vrije trap van Wibe van Rooij moest de doelman een rebound toestaan. Jerin van de Rakt was er als de kippen bij en schoof de 3-1 binnen. Van Rooij schoot, nadat hij in het strafschopgebied was gevloerd, zelf de penalty binnen.

Na rust was het al weer snel raak. Guus Reijnders gaf een scherpe voorzet die in het eigen doel werd gewerkt door een Real speler. Daarna duurde het even voordat er weer werd gescoord in de eenzijdige wedstrijd, waarin Prinses Irene amper op de proef werd gesteld. Een sterke actie van Guus Reijnders werd knap afgerond door aanvoerder Tim van den Brand; 6-1. Daarvoor moest Van de Akker nog een bal van de lijn halen die vanuit een corner werd getrapt. Gijs Toonen kopte uit een prima voorzet goed in maar, veruit de beste speler bij de Vughtenaren, de doelman die in de 2e helft keepte, redde prachtig. Dezelfde speler zag even later de doelman opnieuw goed redden. Jeroen IJff scoorde de mooiste van de dag. Hij kopte vallend raak uit een vrije trap van Tim van den Brand.
De voor Wibe van Rooij in het veld gekomen Teun van Roosmalen kwam nog twee keer vrij voor de uitstekende doelman, maar vond in hem zijn meerdere.
Doelman Pluk hoefde maar een keer echt in actie te komen. Hij tikte de bal over na een van richting veranderd hard schot.

Volgende week zondag de eerste bekerwedstrijd, dan komt Berghem Sport naar Nistelrode. Komend seizoen zijn ze ook in de competitie tegenstander na degradatie afgelopen seizoen.

oefenwedstrijd 2023