Informatie over het nieuwe voetbalseizoen

22 juni 2023 0:00

Webmaster

Het is altijd weer spannend hoe de indeling van de nieuwe competitie zal worden. Vooral voor het 1e elftal geldt dit zeker komend seizoen. Ook dan zal er weer een versterkte degradatie zijn en is het afwachten uit hoeveel teams de competitie-poule zal bestaan. Uiteindelijk verdwijnen er uit de afgelopen competitie-poule slechts 3 clubs. Namelijk kampioen Sparta ‘25 en de 2 rechtstreekse degradanten Volkel en Groesbeekse Boys.
De periodekampioenen DAW, Olympia ‘18 en Rhode lukte het niet om te promoveren. SSS’18 en Heeswijk wisten zich te handhaven via de nacompetitie. Logische ‘vervangers’ zouden de degradant van de 1e klasse Berghem Sport, en de kampioenen van twee 3e klassen, Handel en het Schijndelse Avanti ‘31 kunnen zijn.
Maar neemt u van mij aan dat het anders gaat worden. Wie weet bestaat de poule wel uit 13 of zelfs 14 teams! Dan zouden dat zo maar het Vughtse Zwaluw VFC (kampioen) en Engelen (gepromoveerd via nacompetitie kunnen zijn. Of verhuizen de twee Schijndelse clubs en Rhode richting Eindhoven/Helmond. Zegt U het maar!
Hieronder staan alle belangrijke data in de aanloop naar het seizoen 2023/2024 op een rij. Ook staat daar de datum bij waarop we het besluit van de KNVB over bovenstaande kunnen zien.

14 juli 2023: Publicatie competitie-indeling categorie A
21 juli 2023:
Publicatie competitie-indeling categorie B
28 juli 2023:
Publicatie bekerindelingen
29 juli 2023:
Publicatie wedstrijdprogramma beker
18 augustus 2023:
Publicatie wedstrijdprogramma competitie

Start competities senioren en jeugd:
2/3 september 2023: Start bekercompetitie categorie A en B
23/24 september 2023: Start competitie categorie A en B