Huldiging jubilarissen 60 jaar: Willie de Bie

26 juni 2023 12:00

Webmaster - Fotograaf: Rob Cuijpers

Willie de Bie is al ruim 60 jaar lid van onze vereniging en heeft zich op vele terreinen ingezet, zo wordt wel duidelijk uit de toespraak die voorzitter Van de Ven richting hem hield bij de feestelijke huldiging op de jubilarissen avond die onlangs werd gehouden. Willie is ook een trouwe supporter van ons 1e elftal, maar de laatste jaren is dat wat minder geworden sinds zijn verhuizing naar Heesch. Maar dat Prinses Irene in zijn hart zit is zeker.

Als keeper heb jij voornamelijk in de lagere seniorenteams jouw kwaliteiten laten zien. In het veteranenteam werd je samen met o.a. Harry Jansen kampioen. Een paar seizoenen heb je met jouw zoon Joël gevoetbald in Prinses Irene 7.
In 1968 trad jij, Willie, tot het bestuur toe en je hebt hier 12 jaar deel van uitgemaakt. Naast het bewaken van de financiën, was je gedurende een gedeelte van deze periode ook voorzitter van de jeugdcommissie. In de functie van voorzitter van de jeugdcommissie ben je de grondlegger van het aanbrengen van een structuur binnen het jeugdvoetbal geweest. Jij hebt er voor gezorgd dat wij met een jeugdcommissie gingen werken. Dit was de opvolger van de juniorencommissie mede omdat in 1976 met de pupillen werd gestart. Dit was meteen een groot succes omdat 50 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 8 jaar zich aanmeldden om op woensdagmiddag te gaan trainen en onderlinge wedstrijden te spelen. De eerste jeugdcommissie bestond uit: Willie de Bie (voorzitter), Peter Raaijmakers (secretaris), Leo Bongers, Nico Dollevoet en Tonnie vd Heijden.

Als bestuurslid was je altijd in de weer voor nieuwe initiatieven. Zo was je ook de initiator van het kerstzaalvoetbaltoernooi. In het bestuur werd dit talent al snel onderkend, zodat je ook voorzitter van de Propaganda Commissie werd. Willie is ook degene die, om de sfeer te verhogen, er voor heeft gezorgd dat een geluidsinstallatie werd aangeschaft, zodat voor de wedstrijd de opstellingen etc. bekend gemaakt konden worden.

Na jouw periode als bestuurslid ben je altijd actief gebleven binnen de jeugd- en seniorenafdelingen. Vele jaren als leider/trainer, maar ook voor ondersteunende werkzaamheden. Zo heeft de jeugdafdeling bijna 30 jaar een beroep op jou kunnen doen.
Zeker niet onvermeld mag blijven dat je aan het begin van twintigste eeuw een aantal jaren lid bent geweest van de sponsorcommissie en de administratie van de kantine voor jouw rekening hebt genomen.

Mede voor de verdiensten binnen onze vereniging ontving je in 2004 een koninklijke onderscheiding.

Wille van harte gefeliciteerd met het 60-jarig lidmaatschap