Huldiging jubilarissen 60 jaar: Gerrit Smits

10 juli 2023 0:00

Webmaster Fotograaf: Rob Cuijpers

Gerrit Smits is al meer dan 60 jaar lid van onze verenging. Gerrit ooit Prins carnaval is een man met veel humor en sterke verhalen over zijn voetbalkwaliteiten. Wie hem ooit live heeft zien voetballen weet wel beter. Voorzitter René van de Ven had voor hem ook een mooie speech op de avond dat de nodige jubilarissen van de laatste jaren in het zonnetje werden gezet.

Sommige spelers moeten het hebben van hun technisch vermogen anderen van hun lengte. Zoals ik uit de verhalen opmaak was jij iemand die het vooral van je lengte moest hebben. Zelf had je altijd de verhalen wel klaar om aan iedereen te vertellen hoe goed jij als spits wel niet was.Toch ben je minimaal twee keer kampioen geworden. In 1960 werd je met de A1 kampioen. Naast jou bestond dit team uit Jo van Tilburg, Ronnie Zitter, Jos van Lierop, Rinie Cuijpers, Henk Dollevoet, Jan Verstegen, Adriaan Kerkhof, Jo vd Akker, Cor Geurden en Cor van Nuland en de trainer was Fred Post.

In 1984 werd je kampioen met Prinses Irene 7. Dit elftal bestond onder andere uit: Harry Jansen, Gerard van Dijk, Herman Geurden, Willie de Bie, Gerard Janssen, Theo van Tilburg, Piet vd Heijden, Jan van Orsouw, Harry Janssen, Jo van Tilburg, Harry Exters, Noud van Hoorn, Grard Klaassen, Riny Buuts, Harrie van Dinther en Piet van Tilburg.

Naast dat je voetbalde ben je ook vele jaren leider bij de jeugd- en seniorenafdeling geweest.
Toch liggen jouw grootste verdiensten voor de vereniging op een ander terrein en dat is als lid van de seniorencommissie en voorzitter van de supportersvereniging. Als lid van de seniorencommissie ging jouw aandacht vooral uit naar de lagere seniorenteams. Altijd had en nam je de tijd voor deze teams en daar waar mogelijk, zorgde je er voor dat de sfeer goed bleef.  Deze functie zorgde er ook voor dat je menig uurtje in de kantine kon doorbrengen. Bij voorkeur nam je zitting aan de bar en altijd in voor een praatje en gezelligheid. Aan het eind van de middag ging je dan huiswaarts naar “je duifje”. Gezelligheid kent geen grenzen. Persoonlijk vind ik jouw verschijning als kerstman nog steeds legendarisch. Ik heb weinig kerstmannen zoveel borreltjes zien nuttigen.

Jouw verbindende karakter, daar heeft de vereniging profijt van gehad, dit kwam misschien wel het beste tot zijn recht toen je voorzitter van de supportersvereniging werd. Het was een ongekend succes. Samen met de collega bestuursleden heb jij er voor gezorgd dat de supportersvereniging doorgroeide tot over de 400 leden. Ook de wijze waarop de teams werden aangemoedigd bereikte met de verkoop van de “I love Prinses Irene shirts” in 2008 een ongeëvenaard niveau.
Nu maak je al enkele jaren deel uit van de commissie Onderhoud en Materialen. Deze commissie is erg blij met jouw komst. Niet zozeer met het werk wat je verzet maar vooral met betrekking tot de gezelligheid.

Gerrit van harte gefeliciteerd met je 60- jarig lidmaatschap.