Huldiging jubilarissen 50 jaar: Tony Smits

31 juli 2023 23:15

Webmaster Fotograaf: Rob Cuijpers

Tony Smis is de volgende in de rij van 50- jarige leden die werden toegesproken op het feest voor de jubilarissen. Leest U vooral hoe hij een vrouwelijk supporter van de tegenstander het bloed onder de nagels wist uit te halen bij een, in haar ogen, partijdige scheidsrechter.

Deze jubilaris is een echte linkspoot, die meestal linkshalf of linksbuiten speelde. In de jeugdafdeling werd je o.a. in 1976 met de E1 kampioen. In dit team speelde ook John Gevers.
Na de overstap vanuit de jeugd kwam je in de A-selectie terecht waar je vele jaren in het 1e hebt gespeeld. Naast dat je een echte linkspoot was, was je ook een slimme voetballer die soms het randje opzocht.
Het seizoen 87/88 moet jou zeer zeker nog op het netvlies staan want in dat seizoen werd promotie naar de 4e klasse afgedwongen. Het 1e elftal bestond toen uit: Laurens Langens, Hans van Schijndel, Frans Langens, Nico Dollevoet (grensrechter),  Ben Hanegraaf, Jan vd Brand, Bertino de Wit, Willy vd Heijden, Maurice Geurden, Henny Martens, Jan van Lith, Arnold van Bergen (trainer), Jan Wijnen (leider), Jan van Venrooij, Joan vd Heijden, Henri vd Heuvel.
Tot en met het seizoen 1993/1994 ben je lid van de A-selectie gebleven waarna je de overstap naar de B-selectie maakte, om vervolgens jaren later in het veteranenteam terecht te komen.

Jij bent één van de weinigen die bij bijna in alle seniorenteams heeft gevoetbald. Van het 1e tot en met het 8e.
Als speler van het 3e onder leiding van Johan van Grinsven en Herman Schreur was je ook niet te beroerd om de zaak een beetje te stangen. Zo ook tegen een vrouwelijke supporter uit Den Bosch die zich beklaagde over de in haar ogen slechte scheidsrechter.
 “Nou zeg dat wel! Hij is harstikke slecht en parijdig” aldus Tonnie. “Daarom vragen wij hem ook elke week weer terug.”

Ook heb je verschillende kaderfuncties in onze vereniging uitgeoefend. Zo ben je lid van de jeugd- kantine- en  seniorencommissie geweest en daarnaast verschillende jaren leider/trainer bij de jeugd- en senioren.

Toch gaat wellicht de meeste interesse uit naar de technische en organisatorische aspecten van het voetbal. Zo vormde je in de jaren 2004/2005 de commissie Evaluatie Technisch Beleid. Samen met Ben Hanegraaf, Mario van Roosmalen en John Gevers hebben jullie het bestaande technisch beleid geëvalueerd door met alle betrokkenen het gesprek aan te gaan en dit afgesloten met een rapportage waarin de verbeterpunten waren benoemd.

Je hebt altijd laten zien dat steeds, als het nodig is, je bereid bent je voor de vereniging in te zetten. Zo ben je afgelopen seizoen bij de begeleiding van de A-selectie toegevoegd en als teammanager bewaak je de gemaakte afspraken en fungeer je als klankbord voor de trainer.
Tony van harte gefeliciteerd met het 50-jarig lidmaatschap.