Alle aanvragen steun contributie gehonoreerd

10 april 2023 8:00

Antoon Sanders

De afgelopen maanden hebben we met Prinses Irene een initiatief vorm gegeven om te zorgen dat jeugdleden kunnen blijven sporten ondanks de economische situatie door stijgende boodschappen- en energie kosten. Inmiddels is de actie achter de rug en kunnen wij melden dat alle aanvragen zijn gehonoreerd. Ouders en verzorgers hebben de contributie voor hun kind(eren) volledig gecompenseerd gekregen. Dankbaarheid werd duidelijk getoond en waardering uitgesproken voor het genomen initiatief.

Halfweg vorig jaar zijn de kosten van levensonderhoud behoorlijk gestegen; boodschappen werden duurder en de energieprijzen stegen behoorlijk. Door deze situatie moesten gezinnen keuzes maken. Daarbij was de kans groot dat de contributie voor het sporten van de kinderen niet meer betaald zou kunnen worden. Dan zouden ouders en verzorgers er voor kunnen kiezen om het lidmaatschap bij RKSV Prinses Irene op te zeggen. Het bestuur van Prinses Irene zou dit heel jammer vinden. Immers sporten is gezond voor jong en oud en wil je voor iedereen toegankelijk houden, dat past ook bij een vereniging als Prinses Irene.

Om deze reden heeft het bestuur gezocht naar een oplossing. Het initiatief was om ouders die de contributie van hun kinderen niet konden betalen tegemoet te komen. Er werd een sponsor gevonden, die overigens anoniem wil blijven, die deze ouders wilde helpen. Het bestuur realiseerde zich dat het voor mensen een drempel zou kunnen zijn om zich aan te melden voor het initiatief. Daarom heeft het bestuur van Prinses Irene een vertrouwenspersoon gezocht die op annonieme wijze hulp  kon bieden. Dat is dus gelukt en alle aanvragen zijn gehonoreerd.

Als vertrouwenspersoon was het fijn om voor Prinses Irene deze klus op te pakken. De dankbaarheid doet goed! Natuurlijk vanaf deze plaats enorm bedankt aan de sponsor die Prinses Irene geholpen heeft.

Zo zie je maar ook langs de lijn het teamgevoel van Prinses Irene floreert.

Antoon Sanders

contributie compensatie