Gijs Toonen naar PSV

28 maart 2023 12:00

Webmaster

Hij is pas 22 jaar, maar Gijs Toonen is al een ervaren jeugdtrainer. De Nistelrodenaar is dit seizoen de verantwoordlijk coach bij het JO15-1 elftal. Na dit seizoen vertrekt de Cios leerling echter bij onze vereniging. Hij maakt een mooie overstap naar de jeugdafdeling van PSV. Daar wordt hij assistent bij het JO10-1 team,.

Uw webmaster weet nog dat Gijs amper 14 jaar was, toen hij al als assistent-trainer actief was bij de 'Van Tilburg Voetbaldagen'. Vanaf die leeftijd is hij altijd actief geweest binnen onze vereniging als trainer/coach, op een eenjarig uitstapje als assistent trainer bij Udi'19 na. Binnen afzienbare tijd zal hij in het bezit komen van het UEFA-C (junioren) diploma, dat in combinatie met een gedegen sportopleiding bij het Cios, maakt dat hij een geschikte kandidaat is voor zo'n mooie promotie naar een topclub als PSV.

"Ik heb door de jaren heen me bij Prinses Irene verder kunnen ontwikkelen. Ik hoop dat er binnen Prinses Irene meer jonge gasten komen die ook een jeugdelftal gaan trainen. Het is mooi om te zien hoe je een bijdrage kunt leveren aan de technische en mentale ontwikkeling van spelers die nu in de hoogste jeugdelftallen voetballen. Het is ook mooi om bezig te zijn met het vormen van een team, daar heb ik me ook verder in ontwikkeld in mijn trainerscarriere tot nu toe", aldus Gijs.

Zelf voetbalt Gijs nu bij SV Top. Hij was 8 jaar toen hij naar FC Den Bosch ging en vertrok op 13-jarige leeftijd naar UDI'19. Daar schopte hij het uiteindelijk tot de A-selectie, maar vorig seizoen vertrok de aanvaller, die het liefst als spits speelt, naar de Ossenaren. Natuurlijk vroeg uw webmaster of hij wel eens overweegt op het oude, maar eigenlijk toch wel vertrouwde nest, terug te keren. Die deur is volgens mij zeker niet dichtgeslagen.
Dit seizoen maakt hij als coach van het J015-1 elftal nog af bij Prinses Irene. In ieder geval maakt hij een heel mooie stap met ingang van het nieuwe seizoen naar PSV.

Gijs Toonen