2e elftal krijgt met Marco Bennehey ervaren coach

16 februari 2023 0:00

Webmaster

Volgend seizoen zal Reekenaar Marco Bennehey de verantwoordelijk coach zijn van ons 2e elftal. Hij volgt daarmee Sjuul van der Heijden op die, zoals eerder gemeld, hoofdcoach wordt bij Vianen Vooruit. Bennehey (56) is een trainer met veel ervaring. Hij studeerde HTS bedrijfskunde en werkt als Supply Chain Manager in Oss bij MSD Biotech.

Nadat hij als voetballer actief was bij Toxandria (Rijkevoort) en Olympia ’18 (Boxmeer), was hij aan het einde van die carrière al actief als trainer bij de jeugd van Volharding (Vierlingsbeek). Daarna trainde hij jarenlang (13) de 1e elftallen van Excellent (Oploo) Montagnards (Bergen Li.), Vianen Vooruit, Achilles Reek en DWSH ’18, de fusieclub ontstaan uit De Wily’s (Wilbertoord) en Sint Hubert. Momenteel is hij, assistent-trainer bij Vianen Vooruit.

Afgelopen periode is er wel een bijzonder connectie ontstaan tussen Vianen Vooruit en onze vereniging kun je rustig stellen. Joost Janssen, nu nog coach bij het 1e elftal van Vianen Vooruit, wordt immers trainer bij ons 1e elftal. Sjuul van der Heijden, gaat daar volgend seizoen als hoofdcoach aan de gang. Bennehey volgt Sjuul dus weer op. De keuze voor Marco is mede gebaseerd op zijn rijke ervaring, maar ook omdat hij en Janssen een goede klik met elkaar hebben, zo begrepen we vanuit de Technische Commissie.

Die commissie heeft het trouwens wel druk met allerlei benoemingen en evaluaties. Hen kan daadkracht niet ontzegd worden. Ze zijn op tijd met benoemingen en hebben ook de nodige deskundigheid in huis weten halen mag gesteld worden.

Trainer 2e elftal