Dak clubgebouw bedekt met ruim 200 zonnepanelen

15 februari 2023 0:00

Webmaster

Al met al is het toch wat later geworden dat de 200 zonnepanelen op ons clubgebouw liggen dan was gepland. Ook de omvormers zijn geplaatst. Het weer, maar ook leveringsproblemen zijn mede de oorzaak van de vertraging. Inmiddels is het karwei geklaard en kunnen de panelen elektriciteit gaan produceren en is alles in werking gezet!

Het is een behoorlijke investering voor onze vereniging  geweest, maar ook mag gezegd worden dat "Van Boxtel Zonnepanelen" uit Heesch een zeer mooie aanbieding aan onze  vereniging heeft gedaan. De verwachting is dat deze investering zich heel snel zal terugbetalen.

Een compliment aan het bestuur is hier wel op zijn plaats, ze hebben echt razendsnel gereageerd op de ontstane energiecrisis. Daarmee hebben ze er voor gezorgd dat onze verenging niet in de financiële problemen komt! Ook kunnen we alle activiteiten blijven doen en blijven de contributieverhoging en de energietoeslag binnen de perken. Morgen hierover meer informatie.

1B909F93-A0DB-46A8-834B-EFB9C30E2676.jpeg

AC0C9869-57D0-47C9-A7C5-E13150A46474.jpeg

8FEA2957-6CD9-4F63-9C5F-74BCA97EE1C7.jpeg
De omvormers zetten de gelijkstroom van de zonnepanelen om naar electricitiet die geschikt is voor gebruik (wisselstroom)