Goed begin, maar geen punten voor korfbalsters

8 januari 2023 20:00

Voor de korfbalsters stond een pittige wedstrijd op het programma tegen de koploper Rosolo. Tijdens deze wedstrijd lag de nadruk dan ook niet zozeer op het eindresultaat, maar was het belangrijk om als team te leren en de opdrachten goed uit te voeren. Deze instelling zorgde ervoor dat ze onbevlogen de wedstrijd in konden gaan. Na een sterke eerste helft (7-7) was Rosolo toch een maatje te groot, waardoor er werd verloren met 19-8.

Goed begin
Direct in de eerste aanval maakte Prinses Irene kennis met de verdedigende druk van Rosolo, waardoor het lastig was om een aanval op te zetten. Het openingsdoelpunt werd dan ook gemaakt door Rosolo. Kort daarna kon Evy de stand gelijk trekken vanaf een korte afstand. Rosolo scoorde vervolgens de 2-1. Laura kon van een korte afstand de 2-2 binnen leggen. Prinses Irene kwam beter in de wedstrijd en drukte dit direct uit in doelpunten. Door Evy en Gaby liepen de korfbalsters uit naar een 2-4 voorsprong. Nadat Rosolo een doelpunt maakte was het weer aan Prinses Irene. Ditmaal scoorden Noor en Gaby na goede aanvalsopzetten. Na deze sterke periode aan de zijde van Prinses Irene zette Rosolo een tandje bij en scoorden driemaal op rij, waardoor het een tussenstand was van 6-6.  Nog voor de rust scoorden beide ploegen nogmaals, waardoor het 7-7 was in de rust. Al met al dus een eerste helft waar Prinses Irene tevreden over mag zijn en waar hard gewerkt werd als collectief.

Rosolo loopt uit
De tweede helft scoorde Rosolo direct twee keer op rij. Gaby, die later op de middag nog bekroond werd tot korfbalster van het jaar, scoorde de 9-8 en dit was ook meteen het enige doelpunt dat Prinses Irene wist te scoren in de 2e helft. Rosolo verhoogde het speltempo en liet met hun aanvallen zien terecht de koploper van de topklasse te zijn. Ze wisten negen afstandsschoten binnen te leggen, waardoor de eindstand 19-8 was. Hoewel Prinses Irene bleef zoeken naar de juiste kansen was het moeilijk om onder de verdedigende druk uit te komen. Het is positief te noemen dat de dames door bleven gaan en hierdoor ondanks het verlies toch weer hebben kunnen leren van deze wedstrijd.

Opstelling en scores:
Gaby van Santvoort (3), Florance Waals, Kim van Schijndel, Evy vd Akker (3), Laura vd Ven (1), Lisan Mikkers, Maurie Verstegen, Noor Theunisz (1)

Wissels:
Josje Reijnders, Nora Schouten