Korfbalsters naar de koploper

5 januari 2023 21:15

De korfbalsters starten 2023 direct met een hele lastige tegenstander. Ze mogen namelijk naar Reusel afreizen om het daar op te nemen tegen de regerend landskampioen en koploper in de poule Rosolo. Prinses Irene is met maar één punt de spreekwoordelijke rode lantaarndrager dus het zou een stunt zijn als ze punten mee naar huis kunnen nemen.

Rosolo is bezig aan een heel sterk seizoen onder leiding van het trainersduo Roland Dost en Pedro Blanco. Zowel op het veld als in de zaal hebben ze tot op heden nog elke wedstrijd weten te winnen. De ploeg speelt erg dynamisch en beschikt over snelle speelsters die vanuit elke positie een doelpunt kunnen maken. Daarnaast kunnen ze verdedigend veel druk zetten en staan de fysiek hun 'vrouwtje' in de duels.
Afgelopen april speelden de ploegen tegen elkaar in de kruisfinale voor een plekje in de zaalfinale. Destijds verloor Prinses Irene twee keer en ook nu zal het weer een lastige wedstrijd voor ze worden. Hoewel ieder punt voor Prinses Irene belangrijk is om degradatie te ontlopen zal de aankomende wedstrijd vooral gezien kunnen worden als leermoment. Door aan de slag te gaan met dingen die aangeleerd worden tijdens de training en het maximale eruit te halen als team en individu, zal dit zich hopelijk op een later moment uitbetalen tegen andere ploegen die zich ook in de onderste regione van de poule bevinden.

Om 12.55 uur zal de heer J. Kamps de wedstrijd influiten in Sporthuis Reusel. We hopen op een goed resultaat zodat de nieuwjaarsreceptie na afloop net wat feestelijker zal worden.