Quizcompetitie is weer terug!

16 december 2022 0:00

Jos Bongers

Na 2 coronajaren – waarin we in 2021 nog een onlinequiz hebben georganiseerd, maar waaraan we in 2022 helaas geen vervolg konden geven vanwege te weinig belangstelling – gaan we dit seizoen weer vol goede moed aan de slag met een quizcompetitie zoals we die eerder al vele jaren organiseerden. Met enkele aanpassingen in de opzet en enkele nieuwe onderdelen wil de quizcommissie ook het komende winterseizoen weer invulling geven aan deze jarenlange traditie.

De 58e editie van de quizcompetitie start op maandag 9 januari a.s. en zal weer bestaan uit een eerste helft met 25 theorievragen en een tweede helft met een aantal teamopdrachten, waarbij het geheel weer wordt afgesloten met de bekende fotovraag.

In de pauze is er weer gelegenheid om loten te kopen die kans bieden op mooie prijzen, voor zowel de voorronden als voor de finaleavond. Dit jaar wordt er opnieuw een spel gespeeld, waaraan elke teamlid kan deelnemen. De winnaars daarvan worden tijdens de finale op vrijdag 10 februaribekend gemaakt.

De eerste voorronde is op maandag 9 januari. De andere 3 voorronden zijn op de maandagen 16 en 23 januari en op maandag 6 februari.

Er doen dit jaar 20 teams mee, te weten voetbal heren 1 t/m 8, 1 team voetbal heren vrijdag en het team voetbal heren zaterdag, vrouwen 1 en 2, korfbal 1 t/m 4 en korfbal midweek en korfbal recreanten en 1 team “Vrienden van Prinses Irene” (incl. scheidsrechters en kaderleden) en 1 team met leden van de supportersclub. De winnaar per voorronde gaat door naar de finaleavond, die gepland staat voor vrijdag 10 februari 2023

Inzet van de quizcompetitie is de Jan de Loyerwisselbokaal en een leuk geldbedrag.
Voor de finaleavond hebben wij voor alle deelnemers nog een verrassing in petto met als inzet de Gerard Janssen wisselbokaal.

Op de eerste van de 4 voorronden nemen heren 4,  heren 6, korfbal 4, korfbal recreanten en leden van de supportersclub het tegen elkaar op, aanvang 20.00 uur.
Naast de deelnemers zijn belangstellenden en supporters natuurlijk eveneens weer van harte welkom.

De loting van de 4 voorronden ziet er als volgt uit:

Deelnemer

ma 09 jan.2023