Veel kampioenskandidaten bij jeugdvoetbal

5 december 2017 0:00

Adri van Lokven Foto Teun Bevers

Verschillende seizoenen was het magertjes met kampioens kandidaten bij het jeugdvoetbal, maar dit seizoen is dat totaal anders. Afgelopen zaterdag werd het JO13-3 elftal kampioen, (zie het bericht elders op deze site), maar er zijn nog 6 teams die daar kans op hebben. Ze spelen allemaal een (halve) competitie in de najaarsreeksen.

Zo staat het JO19-2 elftal (foto) aan kop en kan alleen nog achterhaald worden door Blauw Geel ’38, als die alles nog winnen, (2 wedstrijden minder gespeeld). Willen ze het kampioenschap binnen halen, dan moeten onze mannen zelf hun laatste wedstrijd, komende zaterdag tegen HVCH JO-3, wel winnen.

Het JO17-2 elftal staat op de 2e plaats, ze hebben maar 1 wedstrijd verloren tot nu toe. In de laatste wedstrijd van de najaarsreeks treffen ze hun directe concurrent, het nog ongelsagen,  FC Uden JO17-1 in een thuiswedstrijd. Het zou zo maar kunnen zijn, dat bij winst ze met die ploeg en Oss ’20 gelijk eindigen op de gedeelde 1e plaats.

Het JO15-3 elftal doet het ook uitstekend en staat op een 3e plaats. Toch lijkt een kampioenschap  er niet meer echt in te zitten, of het moet wel heel vreemd lopen  in de laatste weedstrijden.

Het JO11-3 team staat met nog 2 concurrenten op de gedeelde 1e plaats.  Het zou zo maar kunnen dat dat zo blijft, omdat in de laatste wedstrijd alle kampioenskandidaten relatief makkelijke tegenstanders hebben.

Het JO11-4 team speelde zaterdag met 2-2 gelijk tegen directe concurrent SDDL/Ravestein JO11-4.  Ze hebben wel een veel beter doelgemiddelde in 9 wedstrijden scoorde Prinses Irene 102 (!!)keer en kreeg er 11 tegen. Hun concurrent heeft een doelsaldo van 68 – 7.

Bij de JO11 teams loopt het toch eg goed, want ook  de JO11-5 equipe doet het voortreffelijk. Ze staan op de 2e plaats, met 2 punten achterstand op Udi’19 JO11-5. Komende zaterdag zal het kampioenschap waarschijnlijk beslist worden, want dan spelen de 2 ploegen in Uden tegen elkaar.

De standaardteams van Prinses Irene draaien in zijn algemeenheid goed mee in hun competitie de meeste zijn middenmoter. De JO17-1, doen het daarvan het beste zij staan op een virtuele 2e plaats.

Natuurlijk zijn er ook ploegen die een moeizaam seizoen hebben en enkele hebben zelfs nog geen punt weten te halen. Knap dat daar de sfeer toch goed blijft.