Sponsor stelt financieel noodfonds voor jeugdleden beschikbaar!

2 december 2022 0:15

Bestuur

Op de laatste Algemene Ledenvergadering is besloten dat de contributie met € 7,50 structureel wordt verhoogd en dat daarnaast nog rekening moet worden gehouden met een energietoeslag van € 17,50. Het bestuur beseft dat dit een erg vervelende boodschap is. Een sponsor is bereid gevonden de helpende hand te bieden en heeft aangegeven bereid te zijn hiervoor financiële middelen beschikbaar te stellen, aan ouders/verzorgers die het financieel zwaar hebben. Aan de hand van het aantal aanmeldingen zal worden gekeken op welke wijze en voor welk deel van de contributie een financiële ondersteuning mogelijk is.

Veel gezinnen hebben moeite de financiële touwtjes aan elkaar te knopen. Dat is een landelijke trend die veroorzaakt wordt door de almaar stijgende kosten van dagelijks levensonderhoud. Boodschappen worden duurder en de energierekening is bij veel gezinnen hoog. Ouders of verzorgers moeten op zo’n moment mogelijk beslissen, hun kind(eren) niet meer te laten sporten, omdat de contributienota niet meer kan worden betaald. Prinses Irene vindt dat dit moet worden voorkomen!
Helaas heeft de vereniging niet de financiële ruimte om dit op te vangen en is daarom op zoek gegaan naar een alternatief. Wij zijn erg blij dat we een sponsor bereid hebben gevonden om ons te helpen met compensatie. Onze jeugd moet kunnen blijven sporten!

Prinses Irene heeft ervoor gekozen om een externe vertrouwenspersoon, Antoon Sanders (oud-bestuurslid red.) aan te stellen die het project begeleidt. Op deze manier zal niet bekend worden welke ouders of verzorgers hierop een beroep doen en welke jeugdleden uit dit fonds worden geholpen.

Volgende week ontvangen de ouders/verzorgers van onze jeugdleden een brief waarin dit initiatief verder is verwoord. Indien u onverhoopt deze brief niet heeft ontvangen en toch een beroep op dit fonds wil doen dan kunt u zich aanmelden bij de vertrouwenspersoon door een e-mail te sturen naar:  [email protected].

Wij verzoeken u zich voor 31 januari 2023 bij de vertrouwenspersoon aan te melden zodat hij een goed beeld kan vormen van de problematiek en de balans kan opmaken op welke wijze het beschikbare budget kan worden verdeeld.

Contibutie