Afscheid en verwelkoming op jaarvergadering

10 november 2022 0:00

Webmaster

Bij de start van de jaarvergadering van 4 november werd stil gestaan bij de overleden leden van afgelopen jaar, middels 1 minuut stilte. Daarna was het penningmeester Marij Bellen, die een duidelijk uiteenzetting gaf over de financiële positie van onze vereniging. Die is best gezond zo werd duidelijk, ook al zijn er naar de toekomst toe toch wel zorgen. Dit vanwege de sterk stijgende kosten, onduidelijkheid over wat er met de energieprijzen gaat gebeuren en de terugloop van het ledenaantal. De kascontrolecommissie was bijzonder tevreden over Marij’s werk en gaf de nodige complimenten.

Er werden 3 nieuwe bestuursleden gekozen. René v.d. Ven (nieuwe voorzitter), Rita Pater (nieuwe voorzitter korfbalcommissie) en Niek Leenders (nieuwe voorzitter activiteitencommissie). Daarnaast werden de aftredende Marij Bellen (penningmeester), Lizelle van Zutphen (secretaris,) Frits v.d. Hogen (voorzitter seniorencommissie) en Antoon v.d. Ven (voorzitter commissie onderhoud) met nagenoeg het maximaal aantal stemmen herkozen.

Aftredend en niet herkiesbaar waren Patrick Bevers (voorzitter jeugdcommissie), Mario van Dijk (voorzitter Korfbalcommissie, zie beide op foto vlnr), Rens v.d. Wielen (voorzitter activiteitcommissie) en Hennij v.d. Heijden. Frits v.d. Hogen bedankte hen voor hun inzet en verdiensten vooral in de moeilijke coronajaren was dat een hele opgave. Uit de handen van secretaris Lizelle van Zutphen ontvingen ze allemaal een attentie.

Ook werd stil gestaan bij het afscheid van Ties Daverveld die een paar decennia lang het archief heeft ingericht, vormgegeven en bijgehouden. Helaas kon hij door familieomstandigheden er niet bij zijn. Met een luid applaus werd hij bedankt door de ruim 50 aanwezige leden op de jaarvergadering.

jaarvergadering