Zelfs nieuwe robotgrasmaaier in clubkleuren

1 november 2022 0:15

Webmaster- Annemarie Bouman

Vitaro Robotgrasmaaiers heeft recent de 3 “oude” Etesia robotmaaiers vervangen door 1 “nieuwe” Husqvarna Ceora.
De 5 natuurgrasvelden worden nu gemaaid door 1 machine.
De nieuwe machine maait in banen het veld. Dit is natuurlijk veel efficiënter dan de techniek van de oude grasmaaiers die kriskras over de velden gingen. Nu zien we mooie kaarsrechte maaistrepen.

Daarnaast werken de nieuwe machines zonder de ingegraven kabels die de robots deden stoppen en een andere richting stuurden. De velden zijn digitaal ‘ingemapt’ in de machine, waardoor aanpassingen heel eenvoudig doorgevoerd kunnen worden.

In 2012 was Prinses Irene de eerste voetbalclub met robotmaaiers. Het was destijds nog een soort proefproject van de gemeente Bernheze. Eigenaar Ruud van Rooij, oud 1e elftalspeler, heeft toen in de beginfase de nodige steun gehad van Prinses Irene vrijwilliger Nico Dollevoet. Hij was bijna dagelijks, ook nu nog (!), op het sportpark aanwezig en de kinderziektes werden er mede door zijn hulp uitgehaald.

In 2022 is Prinses Irene (één van de) eerste clubs in Nederland met een Husqvarna Ceora. Of deze speciaal voor Prinses Irene in onze clubkleuren is gespoten?

Grasmaaier_1.jpg

Sportpark