Start Schellie Kids Club

13 september 2022 0:00

Loes van den Berg

Naast het bestaande korfbal- en voetbalaanbod is Prinses Irene dit seizoen gestart met de Schellie Kids Club. De Schellie Kids Club biedt voor kinderen in de leeftijd van 3 tot en met 5 jaar iedere zaterdagochtend een training aan. In de peuter- en kleuterleeftijd is het voor de ontwikkeling van de motoriek belangrijk dat kinderen voldoende bewegen. Prinses Irene stimuleert dit door één keer in de week een sport- en spelactiviteit voor deze kinderen te organiseren. Naast de ontwikkeling van de motoriek, leren kinderen op deze wijze te spelen en sporten in een groep.

Maar liefst 21 enthousiaste peuters en kleuters zijn aangemeld. Op zaterdag 10 september was de eerste training. In sportkleding, sommige zelfs in een compleet voetbaltenue, stonden de kinderen om 10.30 uur klaar voor hun eerste sportieve stappen binnen sportvereniging Prinses Irene. Naast de lijn aangemoedigd door veel vaders, moeders, opa's, oma's en andere geïnteresseerden. Sommige kinderen vonden het in het begin nog wat spannend. Er is met veel plezier gerend en met ballen gegooid en gevoetbald. Tussen de buien door hebben de kinderen volop genoten van verschillende spelvormen. Op het einde van training kwam Schellie, de mascotte van Prinses Irene, de kinderen vergezellen voor de officiële opening. De nodige high fives en knuffels werden door Schellie uitgedeeld.

De Schellie Kids club loopt het hele seizoen. In de wintermaanden wordt uitgeweken naar de sporthal. We zijn nog op zoek naar begeleiding voor de Schellie Kids Club. Voor scholieren bestaat de mogelijkheid om hun maatschappelijke stage bij de Schellie Kids Club te lopen. Lijkt het je leuk om op zaterdagochtend wekelijks een uurtje meer helpen dan kun je dat aangeven via een mailtje aan [email protected]

Indien je n.a.v. dit bericht vragen of opmerkimge hebt, verneem ik dat graag.

Met hartelijke groet,
Loes van den Berg