Even voorstellen… Linda en Jouke

14 september 2022 0:00

Korfbalcommissie

De korfbalcommissie is zeer content met de toezegging van Linda Loeffen (L) en Jouke van den Tillart om onze jeugdtrainers en coaches te gaan ondersteunen in positief leiding geven en coaching. In onderstaand stukje stellen zij zich aan je voor en lichten ze toe wat het doel van hun ondersteuning is.

Het korfbalseizoen is weer van start gegaan!

We willen allereerst onze waardering uitspreken naar alle betrokken mensen binnen de korfbalafdeling die hun steentje bijdragen. In het bijzonder de (jonge) trainsters/coaches die ook dit jaar weer met enthousiasme klaar staan om de jeugd van onze club te trainen.

Dinsdag 6 september heeft er een leuke en inspirerende clinic plaatsgevonden door het KNKV, ‘Training geven, de basics’. De clinic is een Positief_coachen.jpeg start geweest van een begeleidingstraject voor de trainers en coaches. Wij zijn Linda Loeffen en Jouke van den Tillart en we zijn al vele jaren in verschillende rollen betrokken bij de korfbalvereniging. Lange tijd als speelster, trainster, en op dit moment als betrokken ouder. Beiden hebben we in ons werkveld te maken met positief leiding geven en coaching.

In het komende seizoen zullen we door middel van verschillende activiteiten en gesprekken, ondersteuning bieden aan de jeugdtrainers. Het doel hiervan is de jeugdkorfbaltrainers van Prinses Irene te ondersteunen bij de coaching van hun teams zodat hun plezier, zelfvertrouwen en kwaliteit in coaching toeneemt. We verwachten dat dit een positief effect zal hebben op het plezier en de prestaties van onze jeugdteams.

Op 27 september en 4 oktober zal hiervoor een kick off plaatsvinden in de vorm van een interactieve workshop. Wij hebben er zin in!