Indelingen en programma’s toch ‘eerder’

4 augustus 2022 8:00

De KNVB, heeft de bekend gemaakt dat de indelingen en de programma’s van verschillende competities toch niet pas eind augustus worden gepubliceerd. Op vrijdag 12 en zaterdag 13 augustus wordt bekendgemaakt tegen wie en wanneer er vanaf de start van het nieuwe seizoen wordt gevoetbald.

Omdat de KNVB ‘alle voorbereidende werkzaamheden’ al eerder heeft kunnen afronden, is de publicatiedatum wat vervroegd. Op vrijdag 12 augustus zijn alle competitie- én bekerindelingen van zowel de A- als B-categorie en zowel jeugd als senioren bekend. Een dag later, zaterdag 13 augustus dus, volgen alle wedstrijdprogramma’s van de jeugd en het bekerprogramma van alle jeugd én categorie B van de senioren.

Vrijdag 19 augustus worden de resterende wedstrijdprogramma’s van de reguliere competities bekendgemaakt. Daarmee lijkt de bond die van de A-categorie (eerste elftallen en andere hoge selectieteams) te bedoelen. De lagere elftallen hebben dus een weekje eerder duidelijkheid.

Wel kunnen we nog steeds nergens vinden wannner en hoe vorm en duidelijkheid wordt gegeven over de versterkte degradatie van de 1e elftallen waar komend seizoen mee zal worden gestart!

Bron: 073voetbal.nl

competities