Theo van Vught uitgezwaaid bij jeugdafdeling

4 juli 2022 0:30

Webmaster

Theo van Vught werd op de laatste jeugdleidersvergadering uitgezwaaid. Van Vught was 7 jaar Hoofd Jeugdopleidingen. Hij wordt opgevolgd door Leon Pompen. Theo heeft heel wat tijd op ons sportpark doorgebracht. Zijn belangrijkste activiteit was toch wel het opzetten van een Jeugdbeleidsplan en trainers-ontwikkelingsplan. Hij communiceerde daarbij ook intensief met de Technische Commissie Jeugd en zorgde voor een goede bezetting daarvan.

Theo_2022-04-02-19-37-48_kopie.jpgTheo nam in een mooi betoog de tijd om afscheid te nemen. Hij noemde Prinses Irene een prachtige club en vertelde dat voetbal een heel belangrijke rol gedurende meer dan 50 jaar in zijn leven heeft gespeeld. Hij gaat er nu mee stoppen (niet helemaal, want hij blijft betrokken bij de opzet van de “Schellie Kids” red.). Theo introduceerde het speler- volgsysteem in onze vereniging waardoor goed afgewogen besluiten konden worden genomen bij de jaarlijkse indeling van de jeugd en de vorderingen van spelers kunnen worden gevolgd. Ook zorgde hij er bijvoorbeeld voor dat alle jeugdteams 2 keer per week trainingen kregen, voordat hij in dienst kwam was dat alleen bij selectieteams.
De geboren Dungenaar moest soms wat slikken om zijn emoties onder controle te houden. Een verhuizing naar Tilburg speelde ook mee in zijn besluit om te stoppen.

De nieuwe voorzitter van de Jeugdcommissie, Marleen Langenhuizen, bedankte Theo uitgebreid en benoemde nog een aantal activiteiten die onder leiding van Theo zijn geïmplementeerd bij Prinses Irene. Met een groot applaus lieten de leiders en trainers merken dat ze Theo erg gewaardeerd hebben.

Theo van Vught