KORFBAL KVC 2- Prinses Irene 2 7-7

29 mei 2022 18:45

Rita Pater

Op deze koude en zeer natte zondagochtend speelden we onze uitwedstrijd tegen KVC 2 in Hoogeloon. De combinatie van spelen met slecht weer en op gras, zorgde voor een lastige eerste helft. De 2e helft draaide het gelukkig wat beter en wisten we toch een puntje mee naar Nistelrode te nemen. De wedstrijd eindigde in een gelijkspel van 7-7.

Al vroeg vertrokken we met maar liefst 12 dames naar Hoogeloon. Dit omdat er door wat afwezige dames bij Prinses Irene 1, de basis aangevuld moest worden vanuit ons team en er dus een paar dames bij voorkeur niet ingezet zouden worden.
We begonnen moeizaam aan de wedstrijd. Het spelen op gras zijn we niet meer gewend en de flinke regenbuien maakte het er niet gemakkelijker op. Uit een vrije worp tekende Esther voor het 1e doelpunt. Daarna was het 3x op rij raak voor rKVC. Kort voor rust wist Carlijn heel koelbloedig een mooie korte kans af te ronden. Met deze beperkte score 3-2 gingen we rusten.
Na rust wist KVC het gaatje te vergroten naar 2 doelpunten 4-2. Het spel van de oranje dames werd gelukkig beter en er werd wat meer gevarieerd. Dit resulteerde in 4 scores op rij van Guusje met een afstandsschot, Maurie deed hetzelfde en Emma die erg nuttig inviel, met 2 doelpunten uit een doorloopbal en van ver. Zo werd de achterstand omgebogen naar een mooie voorsprong van 4-6. Het lukte helaas niet om weg te lopen bij KVC. De ploeg uit Hoogeloon scoorde de 5-6. Ook Noor viel wederom erg goed in en wist het gaatje weer te vergroten met een mooie doorloopbal 5-7. De laatste twee doelpunten waren echter voor Hoogeloon, waardoor de punten vandaag dus verdeeld werden tussen beide ploegen. 7-7.
Meiden het was lastig vandaag, maar hard gewerkt om toch een puntje binnen te halen.
Emma en Noor heel fijn dat jullie weer van de partij waren, dank je wel!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Kim van Schijndel, Sam van de Akker, Carlijn van de Ven (1x), Meike van Doorn, Guusje van de Brand (1x), Mae Gevers, Maurie Verstegen (1x)
Wisselsspeelsters: Emma ten Bhomer (2x), Noor Theunisz (1x), Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof