Korfbalsters tegen de Peelkorf, de 250e wedstrijd van Annelies Thijssen

12 mei 2022 22:45

Aankomende zondag staat er een bijzondere wedstrijd op het programma. Naast het feit dat het een belangrijke wedstrijd is om te winnen voor de korfbalsters van Prinses Irene, om te kunnen blijven handhaven in de topklasse, is het voor Annelies Thijssen haar 250e wedstrijd in het tenue van senioren 1. Daar moet natuurlijk even bij stil gestaan worden. Zondag speelt Prinses Irene thuis tegen De Peelkorf waar Annelies in het zonnetje wordt gezet.

Annelies Thijssen speelde haar eerste paar wedstrijden als jong meisje vanuit de jeugd als invalkracht voor senioren 1. Vanaf seizoen 2011/2012, onder leiding van Hans Sinke en Toine Verwijst, werd Annelies een vaste waarde in senioren 1. Met vele kampioenschappen in het begin van haar carrière in het eerste team, bracht ze Prinses Irene 1 samen met haar teamgenoten naar een steeds hogere klasse. Met een paar tussenjaren in senioren 2, speelt ze nu alweer 5 seizoenen onder leiding van Arno Theunisse in de Topklasse van het dameskorfbal. De hoogst haalbare klasse waar zelfs de kruisfinales zowel in het veld- als zaalseizoen behaald zijn. De officiële 250e wedstrijd van Annelies was zelfs één van die kruisfinales, namelijk de tweede kruisfinale van het zaalseizoen op zondag 17 april jl. tegen Rosolo uit Reusel.
Deze bijzondere mijlpaal heeft nog wel wat langer op zich moeten laten wachten. Door alle coronaperikelen vielen er veel wedstrijden of zelfs seizoenen tussenuit waardoor de teller lang op pauze heeft gestaan. Gelukkig kunnen we die periode achter ons laten en kan Annelies, nu 29 jaar,  eindelijk genieten van haar 250e wedstrijd. Annelies is een sterke spitsdame die haar puntjes meepakt vanaf grote afstand, maar ook haar mannetje kan staan in de steunpositie. Helaas vindt ze het na dit seizoen mooi geweest om op het hoogste niveau mee te draaien en kiest ze ervoor om het korfbal op een lager pitje te zetten. Extra bijzonder dus dat ze dit moment in dit seizoen nog heeft behaald.

De wedstrijd start aankomende zondag om 14:00 uur tegen De Peelkorf. Deze dames uit Ysselsteyn (LB) zijn een lastige tegenstander. In september 2021 speelde Prinses Irene ook al tegen De Peelkorf, die na een gelijk opgaande wedstrijd, aan het einde de winst naar zich toe trokken. Extra motivatie om dat deze keer andersom te laten zien. Noor Janssen (D2) is pupil van de week en zal de dames van Prinses Irene mee toe juichen.
Alle support, (jeugd-)leden en niet-leden, familie en vrienden van Annelies Thijssen zijn zondag van harte welkom om deze wedstrijd bij te wonen. Kom op tijd want er zal voor de start van de wedstrijd al even stil gestaan worden bij deze mijlpaal. Scheidsrechter A. Classens zal daarna om 14:00 uur de wedstrijd in fluiten.

Programma Topklasse poule A:
Astrantia/ONA – Spes                  13:00 uur
Prinses Irene – De Peelkorf         14:00 uur