KORFBAL Prinses Irene 2 - Dakos 2 9-11

8 mei 2022 14:15

Rita Pater

De meiden van Prinses Irene 2 speelden vandaag een thuiswedstrijd tegen Dakos 2 uit Someren Heide. Een belangrijke wedstrijd om mee te blijven doen in de strijd om de 2e plek in onze poule. De meiden gingen uitstekend van start, echter in de afronding wilde het vandaag niet goed genoeg lukken. Uiteindelijk ging Dakos er met de winst vandoor door de wedstrijd te winnen met 9-11.

Een sterke start van de oranje dames resulteerde in vele mooie aanvallen. In de afronding wilde het echter maar niet lukken. Dakos kreeg niet veel kansen, maar wist de kansen die ze kregen wel binnen te schieten. Na 22 minuten wisten we pas ons eerste doelpunt te maken terwijl er voor Dakos al drie op het scorebord stonden. Meike scoorde de 1e door een strafworp keurig binnen te leggen. Meteen daarna was het Esther die het gaatje verkleinde naar 2 door van ver de 2-3 binnen te schieten. Dakos kreeg een strafworp en maakte de 2-4, maar kort voor rust kon Mae het gaatje toch weer naar 1 doelpunt brengen door van ver te scoren. Met deze 3-4 stand gingen de meiden rusten. Nog niets verloren maar doordat we het harde werken en de mooie aanvallen niet wisten te belonen met doelpunten, steeds weer in de achtervolging. Helaas was dit ook het beeld van de 2e helft. Dakos wist meteen na rust 2x te scoren en bracht het gaatje weer naar 3 doelpunten. Maurie scoorde van ver de 4-6, maar daarna was het weer 2x raak voor Dakos 4-8. Carlijn en Lisan wisten beiden van ver te scoren 6-8, maar het bleef stuivertje wisselen qua scores. Dakos liet niet gebeuren dat we dichterbij konden komen. Dakos scoorde 2x en bracht de stand naar 6-10. Lisan schoot weer van ver raak, maar Dakos deed dit ook. De laatste twee doelpunten waren voor onze dames, maar was helaas niet meer voldoende om aanspraak te mogen maken op de punten. Maurie scoorde van ver de 8-11 en Meike uit een korte kans de 9-11.
Jammer meiden, er had zeker meer in gezeten! Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen thuis tegen Rosolo.
Jill en Noor van de A1 maakten vandaag ons team compleet, meiden bedankt dat jullie erbij waren!
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (1x), Sam van de Akker, Maurie Verstegen (2x), Carlijn van de Ven (1x), Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers (2x), Meike van Doorn (2x), Mae Gevers (1x)
Wisselspeelsters: Guusje van de Brand, Jill van Niftrik en Noor Theunisz