KORFBAL DSV 2 - Prinses Irene 2 2-11

24 april 2022 14:00

Rita Pater

Na een heel goede zaalcompetitie te hebben gespeeld, mochten de meiden van Prinses Irene 2 vandaag van start voor de 2e helft van de veldcompetitie. Uit tegen DSV2 in Diessen werd een zakelijke overwinning van 2-11 geboekt.

Afgelopen zondag werd er nog gestreden voor promotie naar de reserve topklasse in de zaal, vandaag was het alweer aan de bak buiten voor de herstart van de veldcompetitie. DSV speelt op gras, dus het was even schakelen voor de dames. Ook het straffe windje was zeker van invloed op de wedstrijd van vandaag. Ondanks dit alles waren de meiden uit Nistelrode een klasse beter dan de ploeg uit Diessen. DSV opende de score. Esther zorgde voor de 1-1 door een toegekende vrije worp prima binnen te leggen. Meike scoorde knap uit een korte kans de 1-2. DSV scoorde van afstand de 2-2 en dit was meteen het laatste doelpunt van de thuisploeg in deze wedstrijd. Rustig ballend werd door Carlijn de 2-3 gescoord uit een doorloopbal, Maurie legde van ver de 2-4 in het mandje, Guusje benutte een strafworp en Lizan zorgde voor een score uit een korte kans voor de ruststand van 2-6.
Na rust bouwden de oranje dames de score verder uit naar een mooie einduitslag. Kim scoorde van ver de 2-7, Maurie van ver de 2-8, Lisan een strafworp 2-9, Wederom Lizan uit een korte kans de 2-10 en Esther zorgde met een benutte strafworp voor de eindstand van 2-11.
Emma van de A1 maakte vandaag ons team compleet en deed dat, net zoals in de vorige wedstrijden, uitstekend! Bedankt Emma dat je er weer bij was.
Opstelling en scores: Esther van Venrooij (2x), Maurie Verstegen (2x), Sam van de Akker, Carlijn van de Ven (1x), Lizan Kerkhof (2x), Lisan Mikkers (1x), Meike van Doorn (1x), Guusjes van de Brand (1x)
Wisselspeelsters: Kim van Schijndel (1x), Emma ten Bohmer