Peter Kuijers gaat stoppen

20 april 2022 0:00

Webmaster

Ongetwijfeld heeft U wel eens op de site van Kliknieuws (Kliksport) gekeken. Daar werd bijzonder veel aandacht geschonken aan het amateurvoetbal in deze regio. De man die daar vanaf het eerste uur over berichtte, Peter Kuijpers, stopt ermee aan het einde van dit seizoen. Hij vindt het, gezien zijn leeftijd (75), mooi geweest. Kuijpers begon zo’n kleine 20 jaar geleden met een regionale voetbalsite “Brabant Sport”, die een paar jaar later werd overgenomen door Kliksport.

Ontelbare voorbeschouwingen, interviews en verslagen van zijn hand verschenen in al die jaren op de site. Vaak stonden er ook nog zelf geschoten foto’s bij. Op zondagavond stonden, vaak al vroeg, de wedstrijdverslagen van regionale 1e elftallen op de site. Daarvoor zocht hij snel na de wedstrijden, contact met de trainers en clubwatchers voor de nodige informatie. Dat moet een hels karwei zijn geweest.

Onze vereniging, zeker uw webmaster, had een goed contact met hem. Peter was altijd genegen om onze verenging in de schijnwerper te zetten als daar reden toe was. Hij dacht ook altijd goed mee, als je iets buiten de gebruikelijke lijntjes wilde hebben gepubliceerd.

Peter Kuijpers heeft het regionale amateurvoetbal, en daarmee ook Prinses Irene, op een geweldige wijze gepromoot. Langs deze weg willen wij hem daarvoor bedanken.

Bron: Foto: Gerard Beekmans