SSS ’18 zondag tegenstander 1e elftal

16 november 2017 18:00

Adri van Lokven

Het Overloonse SSS’18 is zondag de tegenstander van het 1e elftal. Geen onbekende voor de mannen van Van Tilburg Mode & Sport, want in het seizoen 2012-2013, het eerste seizoen van Prinses Irene in de 2e klasse, troffen ze elkaar al eens in deze klasse. Destijds werd het twee keer een gelijkspel (2-2 uit en thuis 1-1) . In 2014 speelden de ploegen in het bekertoernooi tegen elkaar. Het was een wedstrijd waarin Prinses Irene al snel met 10 man kwam te staan, maar zelfs met 2-1 de leiding nam ondanks dat. In de allerlaatste minuut schoot Prinses Irene in eigen doel en ging de ploeg uit Overloon, die toen nog onder leiding stond van Ales Jurcik, met de 2-3 overwinning aan de haal.

SSS’18 staat momenteel op de 3e plaats en heeft met 13 punten er 4 meer dan Prinses Irene. De laatste wedstrijd werd toch ietwat verrassend met 1-2 verloren van Margriet. Koploper Rhode was in het begin van het seizoen met 0-3 te sterk. Dat waren de enige nederlagen tot nu toe. Tegen EVVC werd met 1-1 gelijk gespeeld.

We kennen SSS ‘18 vanuit het verleden als een ploeg die vooral fysiek sterk was. Toen speelden er zeker  5 spelers in  het elftal die bijna 2 meter lang waren, inmiddels is dat niet meer het geval. De ploeg heeft na 4 seizoenen afscheid genomen van coach  Ales Jurcik, zijn opvolger is Ruud Vermeer,  die we nog kennen van Boekel  Sport waar hij 4 seizoenen actief was.  SSS’18 speelde tot het seizoen 2006-2007 vooral in de 4e klasse. Daarna werden ze twee keer op rij kampioen en wisten ook nog twee keer promotie af te dwingen, via de nacompetitie,  naar de 1e klasse. Daaruit degradeerden ze in het seizoen 2013-2014 weer meteen,  om het seizoen daarop weer te promoveren. In de daarop volgende competitie (2014-2015) wisten ze zich via de nacompetitie te handhaven, maar afgelopen seizoen lukte dat niet, zodat ze nu weer in de 2e klasse spelen.

Voor Prinses Irene is zondag het zaak om zondag punten te pakken, om de aansluiting met het brede middenveld niet te verliezen. Aanvoerder Gijs van Erp is na ruim 6 weken blessureleed weer fit. Spits Martijn van Vught lijkt er ook weer aan te komen, al doet zijn jonge stand-in Wout Soetekouw het uitstekend en zal die  zich zeker zo maar niet uit het elftal laten spelen.

Programma:
 BVV -  VV TGG