Het blijft spannend voor de korfbalsters

21 maart 2022 9:00

De korfbalsters konden afgelopen zondag onvoldoende weerstand bieden aan de scherpschutters van Swift. De tegenstander wist al snel een groot gat te slaan. Nog voor de rust wist Prinses Irene het gat te verkleinen (12-9). In de eindfase was Swift wederom erg zuiver waardoor Prinses Irene puntloos huiswaard keerden. De eindstand werd 22-17.

Swift schiet uit de startblokken

Al in de eerste minuut wist Swift een doelpunt te maken. Daarna was het Gaby van Santvoort die met haar eerste schot direct de korf vond.  In de fase die volgde wist Swift maarliefst zes keer op rij te schoren. Hoewel Swift het normaliter van de doorloopbal moet hebben lieten ze nu zien ook over een zuiver afstandsschot te beschikken. Het rendement bij Prinses Irene was daarentegen beduidend lager in deze fase.  Uiteindelijk was het Gaby van Santvoort die in de 10e minuut een tegendoelpunt kon maken. Ook werd de 7-3 op naam van Gaby geschreven. Dat Gaby zowel over een goede individuele actie als een goed afstandsschot beschikt werd deze zondag nogmaals duidelijk. Ze was goed voor maarliefst zeven doelpunten. Maddy van Dijk kon het gat verkleinen naar drie doelpunten door van afstand de 7-4 binnen te leggen. Daarna werd er tot de rust om en om geschoord. Met een stand van 12-9 werden de kleedlokalen opgezocht.

Prinses Irene scoort niet mee

Ook in de tweede helft wist Swift als eerste de korf te vinden. Via Annelies Thijssen en Carolien van Santvoort werd het weer 13-11. Vervolgens kwam ook Swift weer twee keer tot scoren. Het geloof op een goede afloop leek bij Prinses Irene steeds meer toe te nemen toen Maddy van Dijk twee mooie afstandsschoten maakte. Gaby van Santvoort deed hier weer een schepje bovenop en Laura van de Ven zorgde ervoor dat Prinses Irene langszij kwam. Met een stand van 15-15 en nog 10 minuten te spelen beloofde het een spannende wedstrijd te worden. Swift bleek echter gebrand op de winst en wist met hun fysieke spel en loepzuivere afstandsschoten de wedstrijd naar zich toe te trekken. Wederom kon Swift zes keer achter elkaar scoren (21-15). Prinses Irene kreeg nog een strafworp om deze doelpuntenreeks te doorbreken. Al leek deze gegeven strafworp meer op een goedmakertje vanuit de scheidsrechter voor de dubieuze beslissingen die hij had gemaakt gedurende de wedstrijd. Swift wist vervolgens weer te scoren en het slotakkoord kwam op naam van Annelies Thijssen.

Door het verlies van Prinses Irene en de overige uitslagen blijft het spannend in de poule. De nummer 1 lijkt al bepaald te zijn, maar de strijd tussen de overige vier teams is nog in volle gang. Hierdoor moeten de korfbalsters zowel rekening houden met degradatie als met een eventuele kruisfinale.  Prinses Irene speelt pas weer op 3 april, dit zal de laatste competitiewedstrijd zijn. De komende week staan er voor de tegenstanders naast de zondagwedstrijd ook weer doordeweekse wedstrijden op het programma.  Het zal de komende weken dus duidelijk gaan worden waarvoor de korfbalsters moeten gaan strijden op 3 april.

Opstelling en scores:

Gaby van Santvoort (7), Maddy van Dijk (4), Annelies Thijssen (3), Carolien van Santvoort (2), Laura van de Ven (1), Anouk van Grunsven, Nora Schouten, Evy van den Akker

Wissels: Josje Reijnders, Esther van Venrooij, Lisan Mikkers

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2021-2022