Korfbalsters grijpen belangrijke punten

13 maart 2022 17:15

Deze zondag reisde de dames van Prinses Irene helemaal naar Luyksgestel om een belangrijke wedstrijd te spelen. De eerste helft lieten de korfbalsters slecht korfbal zien en gingen ze de rust in met 9-6 op het scorebord. De tweede helft trokken ze de wedstrijd goed naar zich toe en lieten mooie aanvallen zien. De wedstrijd werd met 14-19 afgefloten, hiermee nemen ze belangrijke punten mee naar Nistelrode.

Moeizame eerste helft

Stormvogels begon sterk en wist via een doorloopbal de 1-0 binnen te gooien. Net waar coach Arno Theunisse de dames zo op had geattendeerd. Gelukkig wist Nora Schouten meteen via een mooi afstandschot de stand gelijk te trekken. Evy van de Akker wist een slecht schot goed te benutten en wist vanuit haar rebound positie de korte kans binnen te leggen. Helaas deed stormvogels meteen wat terug wat zorgde voor een 2-2 op het score bord.

Door goede aanvallen wisten Laura van de Ven en Gaby van Santvoort te scoren waardoor ze Prinses Irene op de eerste voorsprong zette. Stormvogels deed wat terug, waarna Annelies Thijssen meteen reageerde via aan korte kans. Na deze fase waren de korfbalsters van Prinses Irene niet scherp, ze zette slechte aanvallen op. Hierdoor kwam Stormvogels in de wedstrijd en wist 4 keer te scoren, waardoor ze op een voorsprong kwamen van 7-5. Laura van de Ven maakte een mooie korte kans af. Helaas wist Stormvogels nog wat terug te doen, waardoor de rust met 9-6 werd ingegaan.

Alles of niets
De tweede helft werd meteen fel gestart, in 10 minuten tijd werd er 5 keer gescoord d.m.v.  korte kansen. Deze werden binnen gelegd door Evy van de Akker, Laura van de Ven, Nora schouten en Annelies Thijssen was goed voor 2 doelpunten. Stormvogels wist hierna terug te komen tot gelijke hoogte 12-12. Hierna was Prinses Irene opnieuw scherp en wist weer 5 doelpunten te maken. Door 2 strafworpen van Annelies Thijssen en Nora Schouten en 3 afstandschoten waarvan 2 van Evy van de Akker en 1 van Maddy van Dijk. Dit bracht de stand op 13-18. Stormvogels kon nog 1 schot binnen gooien, maar dit was te laat. Maddy van Dijk sloot de wedstrijd af met een mooi afstandschot. Waardoor het eindigde met 19-14.

Supporters die het hele eind af hebben gereisd om de dames aan te komen moedigen, bedankt!

Opstelling en scoren:
Laura vd Ven (4), Josje Reijnders, Gaby van Santvoort (2), Anouk van Grunsven, Nora Schouten (3), Annelies Thijssen (4), Maddy van Dijk (2), Evy vd Akker (4)

Wissels:
Esther van Venrooij, Lizan Mikkers, Carolien van Santvoort