Laatste wedstrijd op het veld

15 oktober 2021 10:00

Korfbal

Afgelopen donderdag 14 oktober stond de tweede wedstrijd van de bekercompetitie op het programma. Prinses Irene mocht het in de achtste finales op eigen terrein opnemen tegen VIOS uit Ottersum in een zeer spannende wedstrijd. Hierna focussen de dames zich op zondag, hun laatste wedstrijd van de eerste helft van de veldcompetitie, tegen de Korfrakkers.

De dames van Prinses Irene begonnen afgelopen donderdag sterk, waardoor zij de rust in wisten te gaan met een 8-5 voorsprong. Echter kwamen de dames van Vios in de tweede helft terug en maakten zij de stand gelijk naar 10-10. Hierna scoorden beide ploegen om en om en werd de reguliere speeltijd beëindigd met 14-14 op het scorebord. Na 10 minuten verlenging scoorden beide ploegen nog een keer, 15-15. De wedstrijd moest beslist worden door strafworpen. Laura scoorde de eerste strafworp voor Prinses Irene. Hierna miste Vios de eerste strafworp waardoor de wedstrijd beslist was. Prinses Irene ging er in deze spannende wedstrijd met de winst vandoor en is daarmee weer een ronde verder in de bekercompetitie.

Aanstaande zondag is het de laatste competitiewedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen. Met nog maar 1 punt gehaald te hebben uit de afgelopen wedstrijden is het belangrijk om er nu nog 2 te pakken, zodat er straks in de tweede helft van het veldseizoen meer naar boven in de poule gekeken kan worden in plaats van naar beneden. Het is dan ook de taak aan de korfbaldames om zondag tegen de hekkensluiter van de poule wèl de punten te houden.
De Korfrakkers uit Erp zitten er ook nog niet helemaal lekker in. Met 0 punten behaald te hebben dit seizoen, staan zij op de laatste plek in de poule. Het is nu ondertussen al weer een jaar geleden dat de twee ploegen voor het laatst tegenover elkaar hebben gestaan. Toen werden de punten op een regenachtige zaterdagavond mee genomen naar Nistelrode door met een 9-11 eindstand te winnen. Het toen al verjongde team, met veel wendbare dames, maakte het Prinses Irene lastig. Dit seizoen is het team nog jonger en zullen zei ook hard gaan werken voor de kostbare punten. Het is daarom van belang om zondag alles te geven. Alle support is daarbij welkom om de korfbaldames uit Nisseroi naar de winst te juichen.
De wedstrijd wordt zondag 17 oktober om 14:30 uur gestart door H. van Dongen in Erp.

Programma Topklasse A:
De Peelkorf – Spes  13:30 uur