Nico Dollevoet erelid Prinses Irene

28 mei 2010 8:45

De organisatoren van het 40 jarig jubileum van Nico Dollevoet verrasten Nico al toen hij van huis vertrok. Hij werd opgehaald door een privé chauffeur in de persoon van Mark ( van ’t Pumpke) Verwijst. Deze verscheen in een oldtimer DAF 33 en bracht hem naar het sportpark. Waar hij werd ont-vangen door het bestuur. In de kantine mocht Nico, die waarschijnlijk voor de eerste of tweede keer in zijn leven een keurig zwart kostuum met stropdas droeg, heel veel handen schudden. Zo’n 150 mensen waren op de receptie aanwezig.

Voorzitter René van de Ven schetste in een mooie toespraak de vele verdiensten van Nico voor Prinses Irene. Al meer dan veertig jaar, vanaf 1967, is hij onafgebroken actief geweest in allerlei functies. De meest in het oog springende zijn; jeugdleider, grensrechte 1e elftal, bestuurslid, redactielid clubblad en nu beheerder sportvelden en kantine.
Nadat de voorzitter hem een aandenken had gegeven voor die veertig jaren, kwam hij nog even terug naar zijn spreekgestoelte.

Het bestuur had namelijk de leden bij binnenkomst verteld dat er ook sprake was van een algemene ledenvergadering waarin gevraagd werd of zij het er mee eens waren dat Nico werd benoemd tot erelid. Van de 95 Prinses Irene leden stemden 94 voor aldus Van de Ven. Onder luid applaus aanvaardde Nico de oorkonde (foto) die hoort bij dit eervolle en bijzondere lidmaatschap.

Nico kreeg ook nog een cadeau in de vorm van een fotocollage van Liesbeth Vlind- Wouters en Maurice Smits, twee leden van de vroegere Soos King, waar Nico destijds ook een belangrijk rol bij vervulde. Op die fotocollage, memorabele momenten uit de tijd dat Soos King in Nistelrode een begrip was.
Met de grote belangstelling van de leden op de receptie, lieten deze nog eens zien dat Nico binnen onze vereniging op handen wordt gedragen.

Nico thuis bij de DAF 33 met chauffeur Mark. Nico werkte zo ongeveer heel zijn arbeidzame leven bij een DAF garage!