KORFBAL Altior 3 - Prinses Irene 2

12 september 2021 13:15

Rita Pater

Na maandenlang geen wedstrijden te hebben gespeeld, mochten we vandaag gelukkig weer van start. De eerste wedstrijd werd meteen een pittige tegen de routiniers van Altior 3. De eerste helft konden we goed bijblijven, maar in de tweede helft won de ervaring van de Dintherse dames het van de oranje jeugd.

Nadat vorig seizoen Maurie, Kim en Sam al aansloten bij de selectie vanuit de A-jeugd, maakten dit jaar Meike, Guusje en Josje de overstap. Een heel jong 2e team dus dit jaar, met voldoende potentie voor de toekomst.
Tegen de ervaren dames van Altior 3 opende Kim de score met een mooi afstandsschot. Daarna was het 2x raak voor Altior. De oranje dames bleven echter perfect de opdrachten van coach Eric uitvoeren en bogen de achterstand weer om naar een voorsprong door een benutte strafworp van Lisan en een mooi schot van ver van Maurie. Weer kwam Altior langszij en kort daarna op voorsprong 5-3. Maurie en Kim wisten allebei ook het gele mandje weer te vinden met twee mooie afstandsschoten en zo mochten onze dames naar de ranja met een hele nette 5-5 ruststand.
In de 2e helft gaven de dames uit Dinther ons echter het nakijken. Met vier snelle scores werd het 9-5. Meike kon nog wat terugdoen door te scoren uit een doorloopbal, maar daarna was het nog 4x raak voor Altior 3.
Jammer meiden, hard gewerkt, een hele goede eerste helft en een tweede helft waar we heel veel van kunnen leren.

Opstelling en scores:
Kim van Schijndel (2x), Sam vd Akker, Mae Gevers, Maurie Verstegen (2x), Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers (1x), Carlijn vd Ven, Meike van Doorn (1x)
Wissels: Guusje vd Brand en Josje Reijnders