Verbetering zichtbaar bij 1e elftal

29 augustus 2021 11:00

A. v. Lokven

Prinses Irene speelde zaterdagavond tegen de amateurs van Top. Na 90 minuten stond er een 3-1 eindstand op het bord. Voor Prinses Irene scoorde in de 80e minuut de ingevallen Wout Soetekouw. Het was een leuke wedstrijd, waarbij we twee ploegen zagen die verzorgd voetbal speelden. Het zag er al een stuk beter uit dan vorige week in de eerste oefenwedstrijd. De vraag is dan altijd hoe dat zal zijn als je een tegenstander treft die ook fysiek sterk is.

In de gehele wedstrijd was het meeste balbezit voor de Ossenaren, die met Aram Pusters, een geweldige spits hebben. De schoonzoon van de penningmeester van ‘ Vrienden van Prinses Irene’ Jan Timmers, was het ook die een slordigheid achterin afstrafte en zo een ploeggenoot kon laten scoren na een klein kwartier. Prinses Irene kreeg ook twee dotten van kansen via Tim van den Brand en Tim van der Heijden. Pusters was ook nog een paar keer gevaarlijk maar de rust ging in met een 1-0 stand.

Na rust zorgden twee supporters van de betaalde boys van Top voor een(kleine) glimlach  op de gezichten, door twee keer met blote billen dwars het veld over te steken. Waarschijnlijk wilden ze ons deelgenoot maken van hun vreugde nadat de betaalde broeders, in het aangrenzende stadion, kort daarvoor FC Dortdrecht hadden verslagen met 3-0.  De wedstrijd zelf bleef leuker. Pusters schoot nog eens op de lat en Tim van den Brand schoot de 1-1 binnen, maar deze werd door de uitstekend leidende scheidsrechter afgekeurd na een wat dubieus vlagsignaal van de Osse grens.

In de 75e minuut werd een fout achterin afgestraft en stond het 2-0.Vijf minuten later scoorde de ingevallen Soetekouw de 1-2. Aanvoerde Pusters tenslotte bepaalde de eindstand op 3-1.

Zaterdag 18 september staan dezelfde ploegen weer tegenover elkaar in het bekertoernooi. Dat begint volgende week zondag om 14.30 uur met de kraker tegen HVCH.

Het blijft in deze periode natuurlijk nog zoeken naar het ideale elftal, al zal dat amper echt in actie komen, omdat er altijd wel afwezigen zijn. Zo zagen we deze keer bijvoorbeeld Guus Reijnders niet en is nieuweling Tim de Bie nog altijd geblesseerd.

Het ideale middenveld menen we  wel in actie te hebben gezien. Dat bestaat uit Tom Berendsen, Robin Walk en Tim van der Heijden, deze laatste was een van de beste spelers op het veld zaterdagavond. Misschien met daarbij nog een diepgaande en veel meters verzettende middenvelder in de persoon van Reijnders en je hebt, met 2 bewegelijke spitsen als Tim van den Brand en de altijd dreigende Aron van der Rijt, veel variatie in een 4-4-2 formatie. U ziet zo maar een gratis advies aan de technische leiding.
Top2.jpg