1e elftal verliest eerste oefenwedstrijd

22 augustus 2021 10:30

Adri van Lokven Foto (archief): Teun Bevers

Eindelijk! Na zo’n maand of 10 stapte u verslaggever weer eens in de auto voor het bezoeken van een wedstrijd van het 1e elftal. Een bijzonder gevoel maakt zich dan toch van je meester. Tegen Mierlo Hout, dat ook in de 2e klasse speelt, maar dan in de regio Eindhoven, werd met 3-1 verloren Jasper Lalisang nam de volledige ‘Houtse’ productie voor zijn rekening, Thijs van Doorn scoorde tegen.

In totaal 19 spelers kwamen in de wei, zodat de kans op blessures klein zou zijn. Het was feitelijk een mix van het 1e en 2e elftal en, in de persoon van de goed debuterende Harm van Nuland, een JO19 speler die over is gekomen.

Voorkomen van blessures is na zo’n lange tijd belangrijk, maar toch zijn er die al. Nieuweling Tim de Bie, scheurde een kuitspier op de training en is daar al snel een week of 6 zoet mee! Tim van den Brand viel ook al snel uit en Tim v.d. Heijden was er niet vanwege ziekte. Vanwege vakantie ook nog de nodige afwezigen natuurlijk.

Mierlo Hout was al wat langer in training en had er ook al een wedstrijd tegen Brabantia op zitten. Dat was ook te zien, de gehele wedstrijd waren ze de bovenliggende partij, al had Prinses Irene zeker ook een paar aardige kansen. Gijs van Erp ontbrak natuurlijk, omdat hij definitief is gestopt. Robbert Rovers nam nu gedurende een groot gedeelte van de wedstrijd zijn positie achterin over en deed dat prima. Robin Walk (foto) maakte na 2 seizoenen afwezigheid, hij keerde destijds weer terug naar Udi ’19, ook weer deel uit van het 1e elftal en is een welkome versterking liet hij zien in de helft die hij meedeed.

Mierlo Hout kwam na een kwartier op een 1-0 voorsprong via Jasper Lalisang. Een kind van de club, die 2 seizoenen geleden terugkeerde op het oude nest, na een succesvolle periode van 6 seizoenen bij 3e divisionist Gemert. Hij scoorde vlak na rust ook de 2-0 en in de 75e minuut 3-0. Thijs van Doorn maakte zo’n minuut of tien voor het eindsignaal de eretreffer.

Volgende week zaterdag speelt het 1e elftal weer vriendschappelijk, de amateurs van Top zijn dan de tegenstander in Oss om 18.00 uur. Een paar weken later zijn ze dat ook in de beker.