Prinses Irene naar koploper Rhode

26 oktober 2017 18:30

Adri van Lokven

Zondag speelt het 1e elftal voor de tweede keer op rij een uitwedstrijd. In Sint Oedenrode wacht dan Rhode, de verassende koploper. De ploeg van coach Theo van Lieshout heeft na 5 wedstrijden de maximale score weten te behalen.

Van Lieshout (foto) is al aan zijn 5e seizoen bezig bij Rhode waarmee hij in 2015-2016 kampioen werd in de 3e klasse. Hij is toch een trainer die vaak succesvol was en bij de meeste ploegen blijft hij lang wat ook wel iets zegt. Zo werd hij kampioen in de 4e klasse met Heeswijk (2004-2005), promoveerde met BMC vanuit de 4e naar de 3e en 2e klasse, waaruit hij ook weer naar de 3e klasse degradeerde. Er was dus ook een kampioenschap met Rhode, daarnaast waren er ook nog diverse periodekampioenschappen. Ook van Rhode heeft hij weer een ploeg gemaakt die moeilijk te verslaan is. Prinses Irene kan erover meepraten want vorig seizoen werd er twee keer verloren, uit met 2-0 en thuis met 1-4. Beide wedstrijden had Prinses Irene weinig in te brengen.

Na de zeperd van afgelopen zondag zal Prinses Irene bij zichzelf te rade zijn gegaan, want het was om het understatement  van de week te gebruiken , niet best.  De Oranjes hebben heel wat technisch goede spelers, maar als er meer gevraagd wordt geven er te veel  vaak niet thuis. Vaak wordt gesuggereerd dat andere ploegen  fysiek sterker zijn. Hebben Venhorst,  EVVC, Margriet  en ook Erp nou zo veel meer spelers die groot en sterk zijn?  Nee dus!  Die kunnen het wel opbrengen om ook op zijn tijd te bikkelen en de tegenstander af te jagen. Wil je op dit niveau een rol van betekenis spelen dan zal in ieder geval de beleving in de wedstrijden een stuk groter moeten worden, anders kunnen we het zondag zeker vergeten!

Programma:

BVV -  VV Heeswijk